automaat ombouwen naar handgesch

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2004 14:53 #55050 door
Even een vraag voor wie dit eerder bij de hand heeft gehad.Ik ben van plan om mijn Volvo164 E automaat uit '74 om te gaan bouwen naar een handgeschakelde versie.De eindoverbrenging van de automaat en een handgeschakelde bak zijn hetzelfde dus qua toeren maakt het niet uit.Mijn vraag is, lijkt dit zo eenvoudig als het eruit ziet, dus bak eronderuit vliegwiel vervangen, gat in de tunnel zagen voor de pook, handbak eronder, andere (langere) aandrijfas en de pendalen vervangen, of komt er meer bij kijken?Waar moet ik op letten bij de aanschaf van de onderdelen?Zijn de pedalen makkelijk te vervangen of moet je door een hele bos draden heen?Kortom alle tips en trucks zijn welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2004 05:13 #67249 door
Beantwoord door in topic automaat ombouwen naar handgesch
Hallo John,In grote lijnen is het idd zo eenvoudig.Evt moet de snelheidsmeter omgewisselt worden, ivm de vertanding.Wij staan op punt om het zelfde met een 142 te doen. en een 242 '75 handbak om te bouwen naar automaat.Ik heb evt wel interesse in jou automaat., en heb als het goed is al de door jou benodigde onderdelen wel op de plank liggen. Evt incl een B30e handbak.Mijn E-mal adres savo240@quicknet.nl mocht je interesse hebben.of voor het uitwisselen van info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2004 11:45 #67248 door
Beantwoord door in topic automaat ombouwen naar handgesch
<i>Evt moet de snelheidsmeter omgewisselt worden, ivm de vertanding.</i><p>Bedoel je niet het tandwieltje in de versnellingsbak i.p.v. de hele snelheidsmeter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2004 12:43 #67247 door
Beantwoord door in topic automaat ombouwen naar handgesch
kan ook is afhankelijk van welk onderdeel er op de plank ligt. vervang je de snelheidsmeter blijft het een origineel setje .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2004 19:55 #67246 door
Beantwoord door in topic automaat ombouwen naar handgesch
John, een uitgebreide handleiding kun je vinden op "Bram's pages": www.buvic.com/car/repairs/transmissionswap.html Veel succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.