differentieel combi

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2004 19:33 #55031 door
differentieel combi is gemaakt door
Beste mensen,het differentieel van mijn combi maakt herrie, ik heb het vermoeden dat een tandwiel naar haar grootje is. Nu heb ik nog een achteras van een sedan liggen, kan ik hier iets mee of is dat voor een combi echt volledig anders?Alvast bedankt voor de reacties.Remco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2004 23:29 #67313 door
Beantwoord door in topic differentieel combi
De achteras van mijn Amazon maakt al zo lang als ik hem heb herrie (janken). Dat is inmiddels al meer dan 50.000 km. En het is geen reden om hem te vervangen, of het moet zo zijn dat het ding klinkt alsof er een lading moeren in is gegooid....<p>Als ik me niet vergis wordt er wel vaker een sedan-achteras onder een Combi gezet vanwege de langere overbrenging. Maar of dat simpelweg verwisselen is, of dat er wat meer werk bij komt kijken weet ik niet. Ik weet wel dat latere Amazons een andere bevestiging van de achteras hebben dan vroegere Amazons.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2004 08:35 #67312 door
Beantwoord door in topic differentieel combi
de sedan-achterassen passen niet zomaar op dde combi's. de aansluitpunten verschillen nogal, er zijn, o.m. bij scancar, echter 'ombouwsets' te koop, deze moeten op de sedan-as gelast worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2004 19:29 #67311 door
Beantwoord door in topic differentieel combi
remco,ik heb het onderdelen boek erbij gepakt, maar volgens mij is hij hetzelfde, maar weet dit niet zeker. Ook een vraag voor zo'n sleuteldag om met elkaar uit te zoeken,trouwens ik heb ook een combigroetalbert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2004 11:28 #67310 door
Beantwoord door in topic differentieel combi
Allereerst kan een differentieel dat herrie maakt vaak nog wel een 'tonnetje of wat' mee. De herrie wordt vaak veroorzaakt door een te grote speling tussen het pion en kroonwiel. Je kunt dit ondervangen door het differentieel los te halen en met het verplaatsen en vervangen van vulplaatjes (in de orde van (1/100 mm!!) het zaakje weer opnieuw afstellen. Als je nu een overbrenging hebt van laten we zeggen 4.3:1 en je wilt bv 4.1:1 dan kun je ook van een andere as het pion en kroonwiel overzetten (of eventueel het hele 'uurwerk') maar dan wordt het afstellen wel een heel karwij...Je kunt eens kijken op mijn site www.tinustechniek.tk voor wat tips een plaatjes hoe je een differentieel uit en inelkaar haalt. Klik op 'Amazon' > 'Project Amazon' en dan Fase 2 of 3a vlgns mij.Succes. Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.