geluid achteras

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2004 13:46 #54974 door
geluid achteras is gemaakt door
Op mijn amazon 65 heb ik sinds kort een geluid, die ik rechts aan de achteras zou lokaliseren. Het is een heel nette en vrij luide "pong", te vergelijken met een platgedrukte PET-fles die terug in originele stand springt.Als ik de auto in stilstaand heen en weer wiggelt: niets te horen (schokdempers); het is enkel te horen wanneer ik optrek, of te ruw over een oneffenheid rij. Versnelling of snelheid speelt geen rol. En het komt niet systematisch voor: soms wel soms niet, maar steeds bij acceleratie.Klinkt het iemand als bekende muziek in de oren? Mvg, Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2004 16:47 #67559 door
Beantwoord door in topic geluid achteras
Kijk eens of de stang tussen achteras en chassis (ik weet niet hoe die officieel heet) niet is uitgesleten. Bij mij was dat het geval Ik heb de rubbertjes vervangen en een dikke ring erop gelast zodat de stang niet meer kon verschuiven.Latere Amazons hebben dit probleem niet omdat het systeem verbeterd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2004 22:02 #67558 door
Beantwoord door in topic geluid achteras
"Klinkt het iemand als bekende muziek in de oren?" Jep, speling op de ophanging van de reactiestang (onderste). Kijk die rubbers ed maar eens na. Succes, Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2004 21:51 #67557 door
Beantwoord door in topic geluid achteras
Na twee bevestigingen de laatste:ik had precies hetzelfde probleem, bij mij was het gebonk zo hard dat ik er onmogelijk nog langer mee kon rijden... Vandaag maar eens gekeken en ziedaar: een minieme speling, maar groot genoeg om enorm Bong te veroorzaken. Nu heb ik gewoon de bout+moer stevig aangetrokken maar dat is tijdelijk. Nieuwe rubbers voor beide onderste reactiearmen zijn bij mij ook noodzakelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2004 16:53 #67556 door
Beantwoord door in topic geluid achteras
Ik heb ook eens zo'n "klonk" gehad. Bij was de kroonmoer van de remtrommel iets losgelopen waardoor de trommel tegen de kroonmoer "aanklonkte".Wie weet......Maar de verhalen over de reactiearmen en versleten rubbers lijken mij aannemelijker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.