overdrive

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2004 13:46 #54918 door
overdrive is gemaakt door
De overdrive van mijn volvo 1800 E vertoont kuren. Hij slipte er reglmatig uit. Te weing olie dacht ik. Nieuwe olie erin gedaan.(Millers classis olie, geschikt voor motoren met geintegreerde vernellingsbak) Het loste het probleem niet op het is alleen maar verergerd. Met ingeschakelde versnelling (in zijn vier) hoor je de solenoide een klikje geven indien de overdrive wordt ingeschakeld. Betekent dit dat de solenoide werkt of is het toch de moeite waard een andere solenoide te proberen alvorens verder te zoeken? Of weet iemand een andere oorzaak ?Richard Renkers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2004 14:57 #67787 door
Beantwoord door in topic overdrive
bij mij heeft het vervangen van het relais bij genoemde klacht afdoende geholpen, centenkwestie en bij de Amazon zo gepiept, bij een 1800 is het relais meen ik erg ontoegankelijk ingebouwd, waar precies mag één van de 1800 kenners vertellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2004 19:23 #67786 door
Beantwoord door in topic overdrive
Is dat klikje bij de bak of onder de kap?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2004 20:28 #67785 door
Beantwoord door in topic overdrive
Ik leg mijn oor tegn de solenoide en dan hoor ik een klik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2004 21:10 #67784 door
Beantwoord door in topic overdrive
Vaak zijn het de ringen van de twee zuigers (zelf ook gehad bij 2 verschillende Volvo-aankopen), zijn relatief makkelijk te vervangen. Goed te controleren voor een beetje sleutelaar. Overigens is de viscosoteit van de olie niet al te belangrijk, iedereen gooit er wat verschillends in, van 20W-40 tot ATF en bij een in goede staat verkerende overdrive werkt dat allemaal prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 13:33 #67783 door
Beantwoord door in topic overdrive
Beste Arthur,Hoe kom ik aan die ringen? en Hoe vervang ik deze?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 14:21 #67782 door
Beantwoord door in topic overdrive
Bel Imparts in Arnhem eens. Ze hebben tegenwoordig teflon ringen, die slijten minder snel. Je moet wel het nodige demontagewerk doen als je ze zelf wilt vervangen. Je kunt het natuurlijk ook laten doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.