hulpvering

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2004 08:54 #54857 door
hulpvering is gemaakt door
Ik wil graag hulpveren onder mijn 144 zetten. Wie heeft er ervaring mee en kan mij adviseren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2004 19:48 #67985 door
Beantwoord door in topic hulpvering
Hulpveren is een goed alternatief, maar iets andere veren is eigenlijk nog beter. Bij hulpveren krijg je dus veren met twee verschillende karakters in elkaar. Dat kan raar gaan doen. Ik adviseer je een set andere veren te monteren. Niet te zwaar, want dan gaat de auto springen (eigen ervaringen). Eventueel heb ik nog een mooi setje wat sterkere veren staan voor je voor een zacht prijsje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2004 19:48 #67984 door
Beantwoord door in topic hulpvering
Robert, bedoel je met springen dat de auto wat stuiterig aan gaat voelen als je over kleine overdwarse oneffenheden (richels e.d.) rijdt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2004 08:23 #67983 door
Beantwoord door in topic hulpvering
Inderdaad, ik had zelf te zware veren onder mijn 142 zitten, waardoor deze bij oneffenheden en drempels echt ging springen. De schokbrekers zijn instelbare rode Koni's, daar heb ik van alles mee geprobeerd, maar dat hielp gewoon niet. Het mooiste is wat minder zware, liefst langere veren met een wat zachter karakter. Zo kunnnen ze toch wat verder inveren, omdat ze langer zijn, en zijn ze niet springerig omdat ze wat zachter zijn. Het set wat ik heb staan heb ik net onder een auto uitgehaald waar de LPG tank ed uitmoest, met de veren en zonder tank kwam de auto ietwat hoog op zijn poten te staan, met tank stond ie erg netjes. Ook het gedrag over drempels ed was goed voor dagelijks gebruik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2004 17:23 #67982 door
Beantwoord door in topic hulpvering
Ik heb verzwaarde veren achter, en die voelden net na verwisseling (alweer meer dan twee jaar geleden) nauwelijks anders aan dan de oude veren. Het enige verschil was dat de auto met gastank weer goed op zijn poten stond. Maar de afgelopen maanden heb ik het gevoel gekregen dat m.n. de achterdempers aan vervanging toe zijn (de voordempers zijn pas drie jaar oud). Vooral over bedrijventerreinen een woonwijken rijden die met die gele klinkers zijn gelegd zijn niet leuk. Meestal zijn er in dat soort straten grote overdwarse uithollingen ontstaan. Als er een paar kort achter elkaar zitten is het niet leuk meer om daar doorheen te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.