aanpassen versnellingsbak en tunnel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2004 14:42 #54659 door
Ik was eens aan het 'bladeren' geslagen in het forum op overdrives/5-bakken uit de 240 serie. <br> In letterlijk alle berichten over het plaatsen van een versnellingsbak uit de volvo 200 serie wordt geschreven dat je de versnellingsbaktunnel moet verbreden omdat de bak anders niet past. <br> Nu weet ik uit ervaring dat dit niet klopt. Ik heb zowel een 4-bak met OD en 2x een 5-bak (zelfs onder een hoek zittend) in amazons geplaatst, maar geloof me, niet nodig. De tunnel is breed zat. De bak is achteraan echter wel iets hoger, en de pook komt er op een andere plek uit, dus daar moet je wel wat slijpen/lassen, maar verder: geen probleem.<br>Zo, even mijn hart gelucht, en dat fabeltje de wereld uit geholpen.Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2004 17:46 #68836 door
Beantwoord door in topic aanpassen versnellingsbak en tunnel
Geldt dat ook voor de PV444/544? Ik heb bij Huke Basart n.l. ooit eens een Duett op de brug zien staan waarin hij...een bredere tunnel had gelast om plaats te maken voor...een 240 vierbak met overdrive...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2004 19:29 #68835 door
Beantwoord door in topic aanpassen versnellingsbak en tunnel
PV weet ik niet zeker. Ik weet wel dat die tunnels iets smaller zijn, dus daar kan het misschien wel net kiele-kiele zijn.<br>Vooral de overdrive-unit levert denk ik problemen op in een PV, niet eens zozeer de bak zelf. Kijk maar eens hier (niet helmaal representatief want er wordt een M41 gebruikt, maar wel illustratief)<br>Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2004 08:48 #68834 door
Beantwoord door in topic aanpassen versnellingsbak en tunnel
In de PV moet je zeker de tunnel verbreden voor een M41 met D type overdrive. En ik heb wel eens gehoord dat een J type nog iets breder is. Het is niet veel, bij mij is er alleen op het krapste punt een soort flap losgezaagd, naar buiten gebogen en daar weer met wat extra metaal vastgelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.