koppelingsset compl

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2004 22:35 #54655 door
koppelingsset compl is gemaakt door
hallo volvovrienden,ik heb mijn motor b18a compleet met versnellingsbak uitgebouwt van mijn 544/65,heb nieuwe rubereoliekeringen gemonteerd,een niewe koppelingset compleet en druklager besteld nr 80271263 sachs bij vod,mijn oude completekoppelingset borg&beckis 7cm hoog en nieuwe sachs 6cm hoog een verschil van 1cm,heeft dit geen probleem met de afstelling,druklagers zijn allebij even hoog.bvd dick.ditis mijn eerste sluitel klus.kan ik de transmissieolie al van te voren in de versnellingsbak doen bij het inbouwen omdat het completeblok schuin in de takel hangt in verband met lekkage

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2004 23:52 #68851 door
Beantwoord door in topic koppelingsset compl
Koppeling: geen probleem. Volgens Haynes werden er ook bij de Amazon de Sachs of de Borg and Beck gebruikt. Bij Fig. 5.9 staat het volgende onderschrift: "Complete assemblies are interchangeable, but not individual parts or friction discs". M.a.w. als alle onderdelen van de nieuwe koppeling van Sachs zijn, is dat geen probleem.<p>De versnellingsbak kun je ook achteraf door het gat van de pook vullen (0,75 l voor de M40).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2004 23:54 #68850 door
Beantwoord door in topic koppelingsset compl
Oh ja, en vergeet niet het toplager in het vliegwiel te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2004 10:21 #68849 door
Beantwoord door in topic koppelingsset compl
lennard bebankt voor je advies,het toplager heb ik ook vernieuwd.moet je het druk lager aan de binnen zijde met een beetje vet of olie insmeren,of de as van de versnellingsbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.