koppelingsprobleem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 21:14 #54639 door
koppelingsprobleem is gemaakt door
Beste Volvovrienden,de laatste paar dagen had ik het idee dat mijn 1967-er Amazon (hydraulische koppeling) lastiger schakelde dan normaal en bij lang stilstaan voor een stoplicht (auto in 1e versnelling, koppelingspedaal ingetrapt) rook ik de koppelingsplaten zo nu en dan ook. Vanavond bij het instappen vreemd weinig pedaaldruk. De motor gestart, en bij het het schakelen nog meer moeite en de auto wilde met koppeling ingetrapt wegrijden. Kan iemand mij zeggen wat er aan de hand is? Zou ik te weinig koppelingsvloeistof over hebben? Is dit normaal? Kan je dat gewoon bijvullen en hoe doe ik dat dan - via de cilinder (het is een cilinder van Circling Ltd? En waar koop ik dat (Utrecht)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 22:13 #68914 door
Beantwoord door in topic koppelingsprobleem
<p>Je hoofd- of hulpkoppelingscilinder is aan revisie toe. Vervangen door een nieuwe kan natuurlijk ook, blijft het waarschijnlijk langer goed gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 23:55 #68913 door
Beantwoord door in topic koppelingsprobleem
Niels, de analyse van Gert onderschrijf ik, aangezien het reservoir nu bijna leeg is en je het risico loopt vast te komen staan, zou ik bijvullen met remvloeistof tot aan het nokje en doorrijden. Wel dagelijks controleren en bijvullen. Er bestaan revisiesetjes, maar totaal vernieuwen is sneller en betrouwbaar. Je oude setje kan je dan op je gemak reviseren en wegleggen.Dot 4 vloeistof is prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-06-2004 09:47 #68912 door
Beantwoord door in topic koppelingsprobleem
Hai Niels,<BR><BR>Ik heb pas de revisie van de beide cilinders uitgevoerd, is goed te doen met het complete setje van de VOD.<BR>Waar je wel op moet letten is of de wanden van de cilinders nog mooi egaal vlak en niet al te zwaar aangevreten zijn.<BR>Heb eventueel nog wel een nette liggen...<BR>mail even,<BR><BR>groet,<BR><BR>Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2004 21:43 #68911 door
Beantwoord door in topic koppelingsprobleem
Heren,dank voor de hulp. Ik heb de leiding ontlucht en het resevoir tot de nok gevuld.D De pedaaldruk is weer normaal. De komende tijd hou ik het niveau goed in de gaten. Even afwachten hoe dit zich ontwikkeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.