ophangrubber/versnellingsbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2004 19:03 #54629 door
volvo vrienden,hoe verwijder ik het beste het ophangrubber uit de beugel van de versnellingsbak van mij 544/b18, ik heb hetal een paar dagen ingespoten met wd40 volgens mij zit ie er ingeperst.het nieuwe rubber moet dat droog in de beugel.bvd dick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-06-2004 20:18 #68947 door
Beantwoord door in topic ophangrubber/versnellingsbak
Hai Dick,<BR><BR>eerst die 4 M-14 boutjes lossen waardoor die ophangbeugel geheel loskomt (komt de hele motor wat naar beneden/achteren, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.<BR>Je kunt dat rubber er met grof geweld uitslopen (doorslijpen etc...), een nieuwe is een complete vervanging.<BR>Nieuw rubber en beugel weer terugmonteren op de bak, die beugel met een krik weer op z`n plek persen en vastzetten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2004 08:29 #68946 door
Beantwoord door in topic ophangrubber/versnellingsbak
Het rubber zit in een metalen bus gegoten en deze bus is dan weer in het gat van de beugel geperst. Het makkelijkste gaat het met een pers, maar waar haal je een passend stempel in die maat vandaan? Ik heb het rubber zelf er uit gesloopt met grof geweld. Vervolgens de metalen bus zo ver doorgezaagd als ik durfde op twee plaatsen en het restje met een koudbeitel eruit gehakt. Het was een hele worsteling.Voor je gaat slopen wel even kijken hoe het rubber gemonteerd is, want het is asymetrisch.Nu bedenk ik opeens dat ik het nieuwe rubber nog niet geplaatst heb, dus daar moet ik het antwoord nog even schuldig blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.