koppelingsplaat/drukgroep/lager

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 21:35 #54533 door
Hoi,Hoe merk ik eigenlijk dat mijn koppelingsplaat en aanverwanten versleten zijn? Is het zo dat je een half jaar lang denkt; '!!@@#@! m'n koppelingsplaat is versleten', of is het meer van plotseling aan de kant van de weg staan? Ik heb dit in mijn hele rijbewijs B carriere van zo'n 5 jaar nog niet meegemaakt.Groeten Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 08:08 #69351 door
Beantwoord door in topic koppelingsplaat/drukgroep/lager
wees gerust, een vesleten koppeling dient zich gewoonlijk langzamerhand aan, bv. door hetzij trillen en schudden bij het optrekken, hetzij door door te gaan doorslippen bij stevig accelereren in de hoogste versnelling. Uiteraard kan er ook plotseling een defect ontstaan, bv.lekkage van de hydroliek, of een gebroken koppelingskabel(afhankelijk uitvoering) en ja, dan sta je inderdaad langs de kant van de weg.Zelf heb ik altijd een klein flesje remolie bij me om onderweg de koppelingsvloeistof bij te kunnen vullen voor de P1800 en een koppelingskabel in de AMA (bj '69).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 09:16 #69350 door
Beantwoord door in topic koppelingsplaat/drukgroep/lager
Om te kijken of je koppeling versleten is ga je bv. in de 3e versn. rijden en trap de rem in, onderwijl volgas houdend. Als het goed is smoor je de motor af door te remmen; als de motor nog op relatief hoog toeren blijft door trekken slipt je koppeling en is dus nodig aan vervanging toe...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 09:48 #69349 door
Beantwoord door in topic koppelingsplaat/drukgroep/lager
Je merkt dit als de kabel helemaal aan het eind is qua verstellen, tevens schokkerig optrekken en een herkenbare verbrande lucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.