verglaasde koppelingsplaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 15:14 #54532 door
verglaasde koppelingsplaat is gemaakt door
Ik heb een sterk vermoeden dat de plaat verglaasd is, waarschijnlijk omdat we reeds enkele jaren aan rittensport doen (dus véél koppelen en daardoor verhit?). Versleten is hij niet. Is de enige remedie de plaat vervangen of zal de verglaasde laag na een tijd verdwijnen door bv normaal te koppelen?P1800 1965.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 15:47 #69358 door
Beantwoord door in topic verglaasde koppelingsplaat
Dat wordt vervangen denk ik, heb ik gisteren nog gedaan. Zo maar een dag uit het leven van een AMAZON-rijder: in een opwelling besloot ik gisteren nog voor de vakantie de koppeling te vervangen.Je kent dat wel. Iets begint te broeien en groeit binnen zeer korte tijd uit concrete actie. Om 11.30 uur vrij genomen, 13.30 bij Scandcar nwe koppeling gekocht, thuis om 15.00 uur, direct onder de auto, bak plus overdrive en de 'klok' er af, nwe koppeling er op geschroefd nog voor het eten. Toen wachten op assistentie. Alleen er af gaat nog wel, maar er op, neen. Je ligt toch al zo ongelukkig onder de auto. Enfin, hulp was er om 20.30 uur en de handen konden om hoog met een biertje op de voorspoedige afloop om 10.00 uur. Een wereld van verschil in het rijgedrag, en zo werd het een leuke dag om naar terug te kijken, vooral omdat vervanging 's-ochtends absoluut niet in de planning stond. Kosten € 150,-.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 18:14 #69357 door
Beantwoord door in topic verglaasde koppelingsplaat
Een verglaasde koppeling zal vooral bij wegrijden in de 1e versnelling een beetje stotteren. Maar als je drie jaar dagelijks met zo'n koppeling rond hebt gereden wordt je handig in het wegrijden zonder stotteren (eigen ervaring). Het verglaasde gaat er nooit meer vanaf. Dus vervangen dat ding, en niet vergeten ook meteen het toplager te vernieuwen en, indien nog niet gebeurd, ook de krukaskeerring modificeren naar een rubberen exemplaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 21:54 #69356 door
Beantwoord door in topic verglaasde koppelingsplaat
"hulp was er om 20.30 uur en de handen konden om hoog met een biertje op de voorspoedige afloop om 10.00 uur" <br>Nou Henry, dan heb je een lange en zware nacht gehad...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 22:05 #69355 door
Beantwoord door in topic verglaasde koppelingsplaat
Als je `m dan toch open hebt....<BR><BR>Het kan ook niet echt kwaad om direct je vliegwiel te laten vlakken (en balanceren), vaak heeft dat dan ook al wat schade opgelopen... Kost je bij de gemiddelde reviseur een 50-60 &#8364; ex.Dat in combi met een nieuwe plaat, drukgroep en toplager en je bent zeker dat je de komende tig-duizend kilometers weer gerust rijd wat dat betreft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2004 22:09 #69354 door
Beantwoord door in topic verglaasde koppelingsplaat
dat vliegwiel had ik al zo'n 10 jaar liggen, keurig afgedraaid. toplager is uiteraard ook vernieuwd.voorlopig één zorg minder......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2004 10:53 #69353 door
Beantwoord door in topic verglaasde koppelingsplaat
Iedereen bedankt voor de tips. Bestaan er verschillende soorten koppelingsplaten? Ik bedoel een zwaardere uitvoering die minder snel verglaasd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2004 18:18 #69352 door
Beantwoord door in topic verglaasde koppelingsplaat
Ik denk wel dat er "competition" koppelingsplaten te koop zijn (want met onze auto's worden ook races en rally's gereden). Maar of die beter bestand zijn tegen verglazen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.