achteras p1800s

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2004 20:14 #54531 door
achteras p1800s is gemaakt door
Verleden jaar bij een differentieel ,,expert'' in IJmuiden mijn achteras P1800S 1964 (met trommelrem) laten reviseren. Nu plm. 10.000 km later bromt-ie alweer. En na de achteras olie te hebben afgetapt: Jahoor, weer een koperachtige smurrie aanwezig. MIJN VRAAG IS: heeft iemand een goede ,,stille'' 4,56:1-achteras voor mij? En past een 140-as (uiteraard 4,56:1 overbrenging en schijfremmen) ook mijn Volv?Bedankt vast voor de moeite/aanbieding. Groetend rolf van lubeck

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2004 21:06 #69363 door
Beantwoord door in topic achteras p1800s
Een beetje geluid uit het diff is toch niet zo erg? De mijne jankt al zolang als ik de Amazon heb, en dat is inmiddels bijna 4 jaar en meer dan 50.000 km. <br><i>De</i> expert op dit gebied is overigens Nordrive.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2004 21:08 #69362 door
Beantwoord door in topic achteras p1800s
Achterassen reviseren is precisie werk, laat ik beginnen met wat is er vernieuwd ?Indien crown & pignon zijn vervangen dan kan de zaak nog niet versleten zijn.Wat ik vermoed is dat de shims zijn "bijgesteld".Goede raad is duur, net als een revisie bij Flok Boer/Nordrive, een betrouwbaar adres.Iedere achteras heeft een respectabel aantal km gelopen, dus voordat je de moeite getroost om de as te demonteren en door een onbekende goede/slechte vervangt, laat je goed adviseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-07-2004 08:32 #69361 door
Beantwoord door in topic achteras p1800s
Zoals je kan lezen is Flok Boer inderdaad een van de weinige mensen met verstand van zaken. Hij kan assen echt stil maken en houden! Wat betreft de 140 as: die heeft andere ophangpunten dan je P1800, dus dat past niet. Als ik jou was zou ik een diff van een 140 (laten) monteren in je huidige achteras, dat past gewoon en dan kun je de verhouding zelf uitkiezen. Hebben we ook gedaan met de Combi achteras van mijn vader; die 4,56 overbrenging vind ik echt zinloos. 4,10 is al veel beter in de praktijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2004 11:12 #69360 door
Beantwoord door in topic achteras p1800s
Ed: "Wat ik vermoed is dat de shims zijn "bijgesteld" " <br>Dan kan inderdaad het geval zijn, maar soms is dat ook het enige dat nodig is. Als er (veel) speling op een dif komt gaat de slijtage veel harder. Het is daarom niet verkeerd om je dif opnieuw uit te shimmen zodat je er veel langer mee kan rijden zonder dat je nieuwe tandwielen nodig hebt: 'A stitch in time saves nine' zegt Haynes hierover. <br>Ik heb het zelf ook gedaan en tot grote tevredenheid: de speling is er uit en de bijgeluiden zijn weg.<br>Flok Boer schijnt erg veel ervaring te hebben, niet alleen met differentielen maar met zo'n beetje alles in de aandrijflijn. Alleen wil hij niks kwijt over de werkwijze en/of tips mbt. dif-revisie, wat het er overigens niet makkelijker op maakt om zelf je dif onder handen te nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2004 17:50 #69359 door
Beantwoord door in topic achteras p1800s
Flok heeft de expertise en de special tools, zelf afstellen is af te raden alleen al omdat je de verschillende shims niet hebt.In de workshops manuals staat de procedure beschreven maar mijn advies is om hier een vakman naar te laten kijken.Mocht je in het centrum vh land wonen kan ik je garage Buitenweg/Naarden aanbevelen voor diagnose/remedie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.