moer op cardanas

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 15:34 #54494 door
moer op cardanas is gemaakt door
Hallo,Ik ben bezig het rubberen lagerhuis van het lager van de cardanas (van mijn amazone 68) te vervangen. Hiervoor moet een moer maat 42, die aan het eind van het voorste deel van de cardanas zit, losgedraaid worden. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar hier enige beweging in te krijgen. Heeft iemand misschien een tip hoe dit aan te pakken? Elke tip is welkom, alvast bedankt!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 17:22 #69494 door
Beantwoord door in topic moer op cardanas
Ik heb hem nog niet losgehaald, maar volgens mij wil dit alleen met een luchtsleutel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 18:34 #69493 door
Beantwoord door in topic moer op cardanas
Hoi Daan, misschien te dom voor woorden maar somige versies hebben een dunne metalen ring achter de moer zitten.Een gedeelte van die ring is omgeslagen tegen een van de kanten van de moer om deze te borgen.Normaal moet zo'n moer niet al te moeilijk los komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 21:55 #69492 door
Beantwoord door in topic moer op cardanas
Deze borging zit er naar mijn idee niet op... het betreft een wat vreemde moer wel, een heel dun stukje is zeskant en daaraan vast zit een wat breder stuk gewoon cilindervormig... waarom en wat dat is weet ik eigenlijk ook niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 17:22 #69491 door
Beantwoord door in topic moer op cardanas
bij mij zat hij ook onwijs vast, ik heb hem met een grote momentsleutel voor vrachtwagens los gekregen. mischien helpt het om een stuk pijp op de dopset te zetten,succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.