ronddraaiende versnellingspookknop

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2004 12:54 #54488 door
De versnellingspook van mijn combi draait rond met als gevolg dat het schakelpatroon dan weer op z'n kop staat en dan weer scheef. Misschien is dit wel een normaal verschijnsel maar ik vraag mij toch af of iedereen daar last van heeft en of er misschien iets niet goed zit of ontbreekt. Op zich kan ik wel leven met dit verschijnsel maar ik betrap me erop dat ik, elke keer als ik in de auto stap de knop recht zet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2004 13:45 #69507 door
Beantwoord door in topic ronddraaiende versnellingspookknop
OP zich mist er niets, het is puur een einddraad met een plastic draaiknop.De laatste iets opvullen of wat tape rond de schroefdraad moet het probleem oplossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2004 14:05 #69506 door
Beantwoord door in topic ronddraaiende versnellingspookknop
P.S:Niet alleen de knop draai maar de hele verchroomde pook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2004 14:19 #69505 door
Beantwoord door in topic ronddraaiende versnellingspookknop
ach, ik ken drie amazon`s die allemaal draaien. Mijn combi doet het ook. Maar ik neem aan dat je wel kunt onthouden hoe je moet schakelen. <br>Wat ik wel doe is het vasthouden van de chromen pook om de knop er goed op te draaien. Maar ook met pook en en al draaien heeft mij nog nooit een pook in m`n hand opgeleverd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2004 14:21 #69504 door
Beantwoord door in topic ronddraaiende versnellingspookknop
Dat is dus ook wat ik mij afvraag hoe zit de chromen pook aan de rest vast. Is dit met schroefdraad of een of andere borgveer??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2004 21:41 #69503 door
Beantwoord door in topic ronddraaiende versnellingspookknop
De pook wordt door de grote "moer" aan de voet van de pook op z'n plek gehouden (daaronder zit een schijf die met een veer tegen de kogel onderaan de pook zit). De moer kun je losschroeven waarna je de pook er simpelweg uit kunt lichten.<p>Dit geldt overigens ook voor de bakken met korte pook. M'n Amazon is ooit gemodificeerd naar korte pook en ook die pook draait rondjes. Ook ik zet na het instappen het schakelpatroon op de knop weer correct. Niet omdat ik niet weet waar het patroon zou zitten, maar het ziet anders gewoon niet uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2004 12:23 #69502 door
Beantwoord door in topic ronddraaiende versnellingspookknop
Kortom, gewoon het rubber opliften en de pook met stevige tape goed vastzetten. Heb ik ook gedaan, want het irriteerde me mateloos.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2004 14:32 #69501 door
Beantwoord door in topic ronddraaiende versnellingspookknop
Goed plan peter! Dat ik daar zelf niet opgekomen ben.... Bedankt, weer een probleem opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.