achteras defect?!?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 22:24 #54476 door
achteras defect?!? is gemaakt door
gisteren kwam er opeens een geluid bij in mijn Amazon 1965 4 deurs. Het klinkt als een shoep shoep geluid die ook varieert met de snelheid en "verdwijnt" bij hogere snelheden boven de 55 a 60.Ik heb de achteras in het midden omhoog gekrikt en toen aan de achterwielen gedraait waarna het geluid er was , dit aan beide kanten van de auto, ik hoopte eerst dat het een van de remmen was maar lijkt toch sterk op de achteras. `het is een voor mij wat minder bekende as namelijk deze zit in het rubber aan het eind en daar zit een halve maan omheen van een draagarm. a. Weet iemand of ik hier nog even mee kan rijden of verwachten jullie dat ik er ieder moment mee langs de weg kan blijven staan, en b. weet iemand ook WELKE as dit is dit bij het zoeken naar een vervangingik hoop veel goede adviezen van jullie te krijgen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 11:08 #69572 door
Beantwoord door in topic achteras defect?!?
Laat ik het zo zeggen: m'n achteras jankt al sinds ik m'n Amazon heb en sinds een jaar hoor ik ook een soort shoep shoep tijdens het optrekken, en zo rond 70 km/u. Ik ben inmiddels 15.000 km verder met dezelfde as.<p>De "halve maan", is dat niet de bovenste draagarm uit plaatstaal? Dit is de normale draagarm voor de meeste Amazons. Alleen de latere (B20?) Amazons (sedan) hebben de twee stangen per kant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 11:10 #69571 door
Beantwoord door in topic achteras defect?!?
Achterassen gaan niet zomaar kapot en enige bijgeluiden zijn min of meer normaal gezien de leeftijd. Je kunt eens controleren of er (genoeg) olie in zit. Als het geluid veranderd als je een bocht instuurt is het waarschijnlijk een wiellager.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 11:20 #69570 door
Beantwoord door in topic achteras defect?!?
Bij mij is het juist in de lage snelheden.Ook erg hinderlijk bij uitlopen bij een stoplicht. En inderdaad die as is het ik heb jammer genoeg. En dit (extra) geluid was er eergisteren, dus dan ben ik toch wat angstiger dan wanneer het geluid langzamer harder was geworden. het geluid was er opeens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 22:57 #69569 door
Beantwoord door in topic achteras defect?!?
of het kan zijn dat je achterwiel niet strak genoeg aangedraaid is. Bij mij was dat een tijdje terug het geval. Met een trekker krijg je die dingen er nauwelijks af, maar een halve slag extra aan de centrale bout kon ik zo maken. Geluid is nu al geruime tijd weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.