koppeling en stabilisatiestang

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2004 13:28 #54464 door
hoi!twee vragen betreffende mijn amazon 65:ten eertse: het koppelingspedaal geeft weinig problemen, zelfs bij intens gebruik in stadsverkeer; wanneer echter snelweg wordt gereden (vanaf ca afstand 30km) en er moet de eerste keer gekoppeld worden (bij uitrit) heb ik het voor dat er weinig of geen resultaat is: een tweede keer indrukken lukt wel en nadien geen problemen tot volgende snelwegtraject: heeft iemand een zinnige uitleg?ten tweede: van de achteras naar het chassis (voorkant) is er links en rechts een stabilisatiestang; rubbers en rondellen rot versleten en dus te vervangen. Ik wens de auto op straat (geen andere mogelijkheid)op te krikken, de boel eraf halen en rustig herstellen. Mag ik de auto terug op de grond laten zakken zonder die stangen, en van straat tot in garage rijden/duwen? Of help ik zo de schrootboer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2004 15:11 #69614 door
Beantwoord door in topic koppeling en stabilisatiestang
1e. Ik neem aan dat je geen lekkage hebt van je koppelingscircuit.(potje leeggeweest?) Kan het nog zijn dat er lucht in zit, maar eerder verwacht ik dat je krukas speling in de lengterichting heeft, en tijdens snelwegrijden terugloopt. Vervolgens pomp je de as eerst naar voren en de tweede keer trappen komt de koppeling pas vrij.Kijk eens met een helper of de krukaspulley naar voren beweegt als je het pedaal intrapt.2e. Als het kan zou ik niet de auto verplaatsen, want je achteras hangt dan los onder de auto. Het veiligst is een voor een, maar zeker niet aan 2 kanten tegelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2004 17:43 #69613 door
Beantwoord door in topic koppeling en stabilisatiestang
Wat betreft je koppelingsprobleem is er al een heleboel geschreven op het forum. Moet goed te vinden zijn. Persoonlijk denk ik dat je koppelingafstelling veel te ruim is waardoor je twee slagen nodig hebt om de hulpcylinder voldoende naar buiten te bewegen. Je vult bij de tweede slag je hoofdcylinder bij uit het reservoir. Dit loopt heel langzaam terug wat kan verklaren dat je er in de stad geen last van hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.