velgen en banden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-08-2004 14:55 #54445 door
velgen en banden is gemaakt door
wie kan mij vertellen of er ook tubles banden te krijgen zijn met bijbehorende velgen voor een amazon? waar kan ik deze krijgen in de standaard maat?groet robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-08-2004 15:27 #69717 door
Beantwoord door in topic velgen en banden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-08-2004 15:31 #69716 door
Beantwoord door in topic velgen en banden
In principe is de Michelin XZX een tubeless band, echter vaak zijn oude velgen niet geheel luchtdicht en moet er dan toch een binnenband in.Overigens is het rijden op banden gevuld met stikstof te overwegen, door de grotere molcuul grootte lekken deze minder.Ik gebruik dit onder mijn Amazon met Michelin 165 XZX en bevalt goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-08-2004 15:34 #69715 door
Beantwoord door in topic velgen en banden
iets te snel. De meeste rijden op tubeless banden. Er zit een speciale velgrand in en het ventielgat is kleiner. Begin 60er jaren waren die eral dus die moeten makkelijk te vinden zijn voor weinig.(markt!) Ik heb ook wel een rubber ringetje in het ventielgat laten zetten, maar dan loopt de band soms toch iets leeg bijv. als je langs een stoeprand parkeert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-08-2004 22:39 #69714 door
Beantwoord door in topic velgen en banden
Is in dit forum al veel over geschreven, even zoeken dus. Samenvatting: de standaard banden 165R15 zijn meestal tubeless (bv XZX), de standaard wielen in principe niet; de bredere wielen die indertijd optie waren hebben wel een zg tubeless "hump", een soort ribbel in het velgbed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.