olie differentieel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 14:37 #54426 door
olie differentieel is gemaakt door
Ik was afgelopen weekend mijn Amazone (gt 1967) van verse olie aan het voorzien. Ik wilde meteen kijken of er nog genoeg olie in het differentieel zat. Bij het losdraaien van de plug aan de achterkant, kwam er een behoorlijke (stinkende) stroom olie uit. Helaas kan ik nergens op een hoger punt een vuldop vinden. Hoe vul ik het differentieel nu weer bij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 15:54 #69797 door
Beantwoord door in topic olie differentieel
De plug die jij hebt losgedraaid is de vul plug je vult daar olie bij tot tot aan de rand van die opening of tot de olie begint over te lopen. De aftap plug zit aan de onderkant van het differentieel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 16:02 #69796 door
Beantwoord door in topic olie differentieel
die olie stinkt altijd , vergeet niet de juiste olie te gebruiken ,anders kost het je een achteras.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 17:10 #69795 door
Beantwoord door in topic olie differentieel
Die van mij hebben geen aftapplug. Om de olie af te laten het deksel losdraaien. De pakking is hetzelfde als een 240.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 17:34 #69794 door
Beantwoord door in topic olie differentieel
Er is geen aftapplug, dat was de vulplug. Als het niveau tot aan het vulgat staat is het goed. Dat er teveel in zat komt misschien omdat de as ooit gevuld is terwijl het diff niet horizontaal stond.<p>Officieel hoef je de olie in het differentieel niet te vervangen, maar ik doe dat - net als bij de versnellingsbak - om de 40.000 km. Om de olie af te tappen moet je het deksel eraf halen. Bij terugplaatsen nieuwe pakking gebruiken.<p>Gebruik in een diffentieel alleen hypoïd-olie (API GL-5).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.