olielampje en 4e versnelling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2004 22:01 #54350 door
Beste forum, Bij voldoende olie blijft het olielampje branden. Vooral bij gas geven. Laat je het gas los dan gaat het uit.Mijn hydr. koppeling heb ik ontlucht en sinds die tijd schiet de 4e versnelling er soms uit bij gas losnemen. Moet ik de koppeling opspannen of ontspannen?Graag uw gewaardeerd antwoord!Cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2004 17:29 #70168 door
Beantwoord door in topic olielampje en 4e versnelling
olielamp geeft oliedruk aan en niet nivo. Twee opties: je sensor is defect (grootste kans) of je oliepomp is kapot. In het laatste geval heb je een probleem als je door rijdt. Normaal heeft het uit de versnelling schieten in over-run niets te doen met de koppeling maar met een versleten versnellingsbak. Het begint meestal met zijn 4 omdat je die het meest gebruikt. Heb het bij een laro gehad en na een jaar sprong ie uit alle versnellingen. Heb er toen een ruilbak ondr gezet.Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-09-2004 16:17 #70167 door
Beantwoord door in topic olielampje en 4e versnelling
Cees, wat het olielampje betreft denk ik aan het draadje wat vanaf de sensor komt. Als dat ergens bloot ligt kan het massa maken en het lampje zal blijven branden, tot een moment dat het even geen massa meer maakt (schudden van de motor oid).Wat de bak betreft: ik denk aan het veertje en/of kogeltje wat de versnelling ingeschakeld houd. Het kan echter ook liggen aan een borgveer die tussen de tandwielen gemonteerd zit. Een relatief eenvoudige reparatie, maar de bak moet er wel onderuit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2004 22:58 #70166 door
Beantwoord door in topic olielampje en 4e versnelling
Hoi Cees,Volgens mij is de oliedrukzender defect of heb je gewoon onvoldoende oliedruk doordat de oliepomp versleten is. Verder zou ik uitkijken naar een goede gebruikte versnellingsbak. Vriendelijke groet,Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.