afstellen j- type od

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2004 13:28 #54348 door
afstellen j- type od is gemaakt door
Dacht ik eerst dat mijn OD een intern hydraulisch lek had denk ik nu dat het te maken heeft met de afstelling van de reliefvalve. Ik heb nl alle o-ringen vervangen. Alles netjes en schoon gemonteerd. De OD schakelt wederom abrubt uit na 15 minuten rijden. Iemand ervaring met het afstellen van de veerdruk in die reliefvalve? Ik heb nog geen mogelijheid om oliedruk te meten. Misschien iets zelf maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2004 07:54 #70177 door
Beantwoord door in topic afstellen j- type od
Op je vraag kan ik je niet helpen, maar weet je zeker dat het elektrisch systeem goed is? Relais kunnen ook zomaar naar een aantal minuten afvallen. <br>Bij mij was dit het geval. Het was duidelijk dat het aan het relais lag omdat het od-lampje ook uitging na +/- 10 à 20 minuten afhankelijk van de temperatuur.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2004 12:44 #70176 door
Elecktrisch goed weet ik 99%. Tijdens het rijden heb ik spanning gemeten op de solenoide en de stroomsterkte gemeten. Mijn OD loopt niet via een relais. Hij trekt 1.7 A dat kan mijn (niet originele) tuimelschakelaar wel aan (5A). Het moet echt in de OD zitten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2004 16:14 #70175 door
Dus je zegt dat ook wanneer de OD uitschakeld de stroom door de solenoid blijft lopen. Ik wilde gaan zeggen dat het aan de solenoid kan liggen; mijn M41 met J type OD is net volledig gereviseerd, het enige dat niet vervangen was, was de solenoid. De overdrive schakelde na enige tijd rijden (plm. 10 minuten) uit, om vervolgens te blijven pendelen (aan-uit-aan-uit). Heel irritant. Remedie was het wisselen van de solenoid (gelukkig was die in Zweden goed te krijgen). Daarna heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Mocht je een andere solenoid hebben liggen, probeer het gewoon zou ik zeggen, dan kun je zaken uitsluiten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2004 17:45 #70174 door
Na een half jaar aanmodderen werkt mijn j-type eindelijk weer, sinds zaterdag. De oplossing was net als bij Robert de solenoide. De oude solenoide leek goed te werken, maar er zat een beetje speling in het huis (van de solenoide). Dus ook al lijken ze op het oog goed, ze kunnen toch defect zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2004 17:27 #70173 door
Voor een nieuwe solenoide hoef je niet naar Zweden, ik heb er nog een liggen in originele verpakking.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2004 10:28 #70172 door
Ed,Wil je zeggen dat ik die van je kan overnemen? Wat wil je ervoor hebben?Gezien de vorige berichten lijkt het me de moeite waard dat te proberen..Maurice

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2004 17:18 #70171 door
Maurice, mail mij op e.zee5@chello.nlIk was van plan naar de beurs te gaan op zaterdag, de nieuwprijs staat nog op het doosje. Ik heb inmiddels een 6-volts solenoide dus deze is over. Doe me een reëel bod

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD