bw35 met sportstand?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2004 18:56 #54321
door
bw35 met sportstand? is gemaakt door
Na mijn bakwissel begin dit jaar heb ik voor het eerst een zware aanhanger getrokken met mijn 145aut. Hij vond het niet leuk! Mijn kick-down kabel staat nogal slap afgesteld, en bij 50 zit ik al in zijn drie. Solo werkt dit prima, echter het optrekken naar 80 op de snelweg gaat nu met aanhanger vanaf de 50 alleen op de slip van de koppelomvormer, en dat kan niet lang goed gaan. Mijn vorige bak had een defecte (permanent vast) kickdown schakelaar, en dit ging met aanhanger perfect, pas bij 70 naar zijn 2 en over de 100 naar zijn 3. Nu zat ik te denken, als ik de stop van de kickdownkabel op de carb nu variabel zou kunnen maken met een bowdenkabel naar binnen, dan zou ik afhankelijk van de gewenste inzet de bak in "economy" of "sport" kunnen zetten. De mooiste oplossing zou zijn de binnenkabel van de kickdown-kabel helemaal doorlaten lopen naar binnen, en de buitenmantel van de naarbinnengaande kabel aan het huidige bevestigingspunt vast zetten. Echter een dergelijke (lange) kickdown-kabel bestaat niet.Heeft iemand al eens iets dergelijks gedaan/geprobeerd, zoja hoe, en met welk resultaat?Rob Peereboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2004 19:18 #70292
door
Beantwoord door in topic bw35 met sportstand?
Als je de kickdown kabel goed stelt kun je gewoon door harder te trappen de kick-down gebruiken.Dan schakelt hij pas boven 5000 toeren over naar de volgende trap.Lijkt me een stuk gemakkelijker.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2004 20:02 #70291
door
Natuurlijk, maar zoals het nu is bevalt mij solo prima. Alleen bij echt plankgas de kickdown, en verder vlot naar een hogere versnelling. Ik wil dus gewoon wat eigenlijk veel moderne bakken hebben, twee schakelprogramma's!Rob Peereboom.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2004 12:01 #70290
door
Rob, ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik ga in mijn amazon ook een automaat bouwen en wil daar dus ook een variabele kickdown-kabel op maken. Niet perse in 2 standen, maar ik wil hem kunnen varieren tussen totaal geen beweging op de kickdown en tussen volgas=vol kickdown. <br>Op die manier schakelt de bak lekker vlot op en hou je het toeren laag als je dat wil, maar kun je eventueel ook lekker gebruik maken van de kickdown, of eventueel een tussenpositie: ideaal.<br>Hoe ik het ga doen weet ik echter ook nog niet, dus wat dat betreft heb je eigenlijk niks aan mijn verhaal. Maar je hebt wel een 'lotgenoot'. Als je een oplossing hebt, laat het dan even weten, ben benieuwd!<br>Groeten Ben Flierman