oudere dichte 4j velgen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2004 12:10 #54308
door
oudere dichte 4j velgen is gemaakt door
Ik wil graag mijn dichte velgen onder een duett plaatsen, ik begreep dat de velgen 4J zijn. Of maakt dat helemaal niets uit in keuze banden en wegligging?!? Standaard bij Amazon is toch 4.5 J Is het wijs om de 4J te laten verbreden naar 4.5 J? Ik wil namelijk niet mijn Fusees te zwaar belasten.Dat is een beetje mijn dilemma. Ieder input is gewenst!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2004 12:32 #70350
door
Beantwoord door in topic oudere dichte 4j velgen
Frans,Standaard op de Amazon sedan is 4J; de Amazon combi heeft 4,5JOver het verbreden van velgen is al veel geschreven, zoek maar eens verder op dit forum.Zelf heb ik een setje laten voorzien van een compleet nieuw velgbed (dus uitsluitend het hart van de velg is hergebruikt). Dit is een 6J velg met daarop een 195/65/15 band. Dit stuurt stukken lichter dan de originele 4,5J velg met een 165/80/15 band! (uitgetest po twee verschillende auto's)Het nieuwe velgbed is dusdanig geplaatst dat de fuse langshelling nog steeds in het midden van het loopvlak staat. Staat niet zo ruig als velgen die allen naar buiten toe verbreedt zijn maar het stuurt beter en is minder belastend voor de fusees.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2004 12:52 #70349
door
Hi,Bedankt Han voor jouw bericht.Waar laat ik dit doen en hoeveel kost dit ongeveer?Ik ben benieuwd!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2004 13:49 #70348
door
<p>De door Han beschreven procedure komt er op neer dat de velg ook naar binnen toe wordt verbreed. Bij een Amazon is daar blijkbaar ruimte voor, maar volgens mij kom je dan met een Katterug of Duett in elk geval aan de voorzijde al gauw in de problemen omdat de spoorstangkogels in de weg zitten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2004 19:33 #70347
door
De fusees blijken een zwak punt op die auto's. Als je wel je wegligging wil verbeteren maar niet je fusees zwaarder wil belasten, kun je een bredere velg (bv 5 inch) pakken en daar de 165 band op zetten. Een prima combinatie. Als je naar 185 wil heb je eigenlijk minimaal 5,5 inch nodig, voor 195 wel 6. Al zijn er ook mensen die rustig een 195 band op een 4 inch velg leggen natuurlijk.<br>Mijn advies is dus verbreden met gelijkblijvende offset, en gewoon een 165 band gebruiken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2004 20:07 #70346
door
Frans, kijk even bij
www.velgen.nl
en klik op het icoon "vernieuwen"
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2004 23:27 #70345
door
Frans, als je een normale rijstijl hebt, bv geen zware rally's gaat rijden en niet breder wilt omdat het macho staat, gebruik dan gewoon de standaard 4" velgen met 165R15
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2004 23:32 #70344
door
Ik heb wel een normale rijstijl alleen zal de duett regelmatig zwaar beladen zijn...Ook misschien met een karretje erachter. Plus dat ik er een beetje moe van wordt om een vermogen voor de niet zo gangbare 165SR15 's te betalen. En ik moet de velegen toch nog mooi maken, dus ik dacht dan kan ik het misschien zo laten verbreden dat het nog past onder de duett en zo ook nog dat de fusees niet te hard slijten met het liefst gangbare banden.