subwoofer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-09-2004 19:53 #54267 door
subwoofer is gemaakt door
voor diegenen die het leuk vinden , ik heb in mijn amazon een subwoofer ingebouwd van 800 watt.ik heb hem achter de achterbank gebouwd achter de gastank.het betreft een free air woofer van pioneer ,in het staal achter de achterbank heb ik een uitsparing gemaakt van ongeveer diameter 25 cm , 12 inch woofer , met een gatenzaag heb ik een paar gaten gemaakt in de houten achterkant van de achterbank , extra een plaatje m.d.f aan de achterkant.ook de versterker zit achter de gastank.op de hoedenplank had ik al eerder een "overzet" hoedenplank gemaakt met 2 maal ovalen jbl. onder het dashboard zitten ook 2 luidsprekers jbl.het geluid is ongeloofelijk goed!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 10:35 #70538 door
Beantwoord door in topic subwoofer
Grappig, dat zal wel een prima geluid geven ja. Kun je me uitleggen waar je die sub precies hebt gemonteerd, want 'staal achter de achterbank' is een nogal ruim begrip ;)In de kofferbak? En het is neem ik aan een sedan? Groetjes Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 20:46 #70537 door
Beantwoord door in topic subwoofer
ik heb de ruimte opgemeten tussen de gastank en de carrosserie , je kan bij een sedan een subwoofer met een diameter van maximaal 30 cm kwijt , de maximale inbouwdiepte is bij mij 15 cm.ik heb gekozen voor een 12 inch sub (25cm)ik heb gekozen voor het midden , d.w.z. precies achter de armleuning van de achterbank , dus ik heb eerst het middelpunt bepaald van het metalen schot achter de achterbank , afgetekend en met een decoupeerzaag netjes uitgezaagd , plaatje mdf erachter en de achterbank weer gemonteerd. de sub is dus gewoon verzonken gemonteerd in het metaal met als demping mdf aan de achterkant

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2004 14:32 #70536 door
Beantwoord door in topic subwoofer
Wat voor een soort speakers heb je voor onder je dashboard geplaatst en hoe bevestigd?<br>Zelf heb ik nu twee JBL speakers op de hoedenplank. Deze geven eer dan voldoende bas, dus ik vind de subwoofer niet nodig. Wel komt het geluid nu een beetje teveel van achter. Zat er aan te denken extra speajkers onder dashboard te plaasten of twee kleine tweeters op het dashboard om een wat meer ruimtelijk effect in het geluid te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2004 22:40 #70535 door
Beantwoord door in topic subwoofer
2 gewone opbouwluidsprekers heb ik gemonteerd onder het dashboard dus uit het zicht.gewoon een plekje zoeken links en rechts.typenr van jbl weet ik niet , kijk voor de afbeelding op www.conrad.nl art nr379355-8b

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-09-2004 21:07 #70534 door
Beantwoord door in topic subwoofer
hey rene, zou je voor mij een foto kunnen maken van de speakers onder het dashboard ? ik loop al 2 weken te klooien met verschillende zelfgemaakte kastjes die steeds niet naar mn zin zijn. Mocht het lukken graag, bartvijfhuizen@hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2006 14:02 #70533 door
Beantwoord door in topic subwoofer
@Rene: Bedankt voor het verwijzen naar dit topic. Heb je toevallig (nog) foto's van de opstelling?

Groet,
Vincent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2006 21:53 #70532 door
Beantwoord door in topic subwoofer
Dit bericht plaats ik ook maar even hier, aangezien Rene het anders mogelijk niet ziet en nu waarschijnlijk (als topicstarter) een mail-alertje krijgt.

NB: Door de webadressen en de onmogelijkheid om een witregel toe te voegen wordt de tekst niet bepaald leesbaarder, excuses hiervoor. Een reactie mag eventueel ook direct per mail naar vincentkroese@Yahoo.com

@Rene: Dat verhaal klinkt wel goed! Een Subwoofer vind ik (nog) niet zo noodzakelijk, maar de verhoogde hoedenplank met twee speakers erin lijkt me wel wat (vooral omdat het inderdaad makkelijk verwijderbaar is en geen schade aan de carrosserie geeft (op de schroefgaten na neem ik aan, of zitten die er al? Verder vroeg ik me af of de opbouwspeakers van Conrad die je noemde deze zijn: www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_n...ults=10&cachedetail= En geven die uberhaupt een beetje ok geluid (de prijs leek me zo bizar goedkoop (14,95) ?? Ze zien er wel zeer makkelijk te monteren uit, met zo'n beugel, dat scheelt, maar is het resultaat te vergelijken met een normale speakers van +/- 15-30 euro die aan een metalen beugeltjes onder het dashboard hangen ? Ook vroeg ik me af of je de hoedenplank echt 1 op 1 als mal hebt gebruikt, of iets groter hebt gemaakt? Immers komt deze toch schuin te staan, waardoor er wat meer plank nodig is lijkt me? En 'afstandsklossen', wat zijn dat precies en waar haal ik die? (google.nl of vandale.nl levert bar weinig op, bestaat het woord eigenlijk wel, of is er een meer gangbare term voor?) Ik heb vandaag de hoedenplank verwijderd om te kijken hoe het er allemaal ongeveer uitziet, en dit heeft toch ook weer wat nieuwe vragen opgeleverd, die ik beantwoord hoop te krijgen aan de hand van wat foto's die ik online gezet heb: i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...nplank/IMG_5712b.jpg s2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...urrent=IMG_5700a.jpg Op deze foto's zijn duidelijk drie gaten zichtbaar in het verticale schot onder het raam: in het midden een ovaal gat, en geheel links en geheel rechts. Zijn deze gaten officieel bedoeld voor een eventueel audiosysteem, of alleen het gat in het midden, of helemaal niet? i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...nplank/IMG_5713a.jpg i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...nplank/IMG_5720a.jpg i2.photobucket.com/albums/y23/vkroese/Am...nplank/IMG_5719a.jpg Een serie foto's van de hoedenplank (1x voorkant, twee keer achterkant). Op de twee foto's van de achterzijde is iets eigenaardigs te zien, een soort extra afdekplaatje ter hoogte van het middengat in het schot, wanneer deze verwijderd wordt komt lijkt het alsof dit plaatje een mogelijke uitsparing afdekt, een los vierkant stuk in het schot waar een soort plakband-vel overheen zit. Is het het idee om dit geheel te verwijderen zodat er tussen een speaker in het middengat in het schot en 'de luisteraar' alleen het witte-interieur-stof zit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.