bw 35 schakelmoment

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2004 13:47 #54240 door
bw 35 schakelmoment is gemaakt door
Wie kan we wat zeggen over de opschakel toerentallen dan wel snelheden en terug van een BW 35 automaat. Heb zelf een ES en een combi automaat. Laatst genoemde is eigenlijk niet vooruit te branden. Hoe stel ik de bowdenkabel het beste af.? Mag dus iets pitteger. Strakker is toch eerder opschakelen of niet??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2004 13:56 #70663 door
Beantwoord door in topic bw 35 schakelmoment
Hoe meer de je de kickdown kabel uittrekt hoe <b>later</b> de bak zal schakelen. De BW35's zijn echter gewoon trage bakken. Wat je kunt checken is of de kickdown kabel wel volledig uitgetrokken wordt als je het gaspedaal vol intrapt.<br>Bij welke snelheden toerentallen de bak onder normale omstandheden opschakelt is afhankelijk van het motorvermogen en dus de stand van de kickdown kabel. Maar daar weet ik geen concrete gegevens van.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2004 14:24 #70662 door
De traagheid ligt aan de achteras, ik heb een 1800E met "snelle" achteras. Komt dus heel aardig vooruit.Ik moet even nakijken wat er onder de 140 zit, deze is natuurlijk ook veel zwaarder.Wat voor moter ligt erin ?Mocht je een werkplaats handboek willen raadplegen deze heb ik in bezit, neem dan even contact op, hier staan de schakelmomenten en afstelmogelijkheden in.Ik vrees dat hier de 140 niet sneller van zal worden

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2004 19:47 #70661 door
<p>De traagheid ligt primair aan de Borg-Warner 35. In het algemeen kosten de koppelvormers van de meeste oudere (dwz niet elektronisch gestuurde)) automaatbakken nogal wat vermogen, maar met name die van de BW35 vreet vermogen, dat is echt frustrerend. <br>Met een “snellere “ achteras kun je dat wel iets compenseren, maar snel accelereren is uitgesloten. Een injectiemotor geeft natuurlijk ook al meer pk’s, maar toch had zelfs de Rover P6 V8 met die BW35 nog 11 seconden nodig om van 0 op 100 km/u te komen. Desondanks werd de BW35 in diverse klassiekers gemonteerd. Betrouwbaar zijn ze wel en een behoorlijke levensduur zit er meestal ook wel in. <p>De opschakelmomenten zijn: <br>Met volledig ingetrapt gaspedaal: <br>1-2: 38-51 km/u <br>2-3: 72-83 km/u <br>Met kickdown: <br>1-2: 51-64 km/u <br>2-3: 96-108 km/u <br>

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2004 21:36 #70660 door
De 140 serie heeft een overbrenging in de achteras van 4.1:1 of 4.56:1 De combi heeft altijd 4.56:1. Verder heb ik geen ervaring met automatische bakken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD