versnellingsbak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2004 20:14 #54238
door
versnellingsbak is gemaakt door
Sinds gisteren kan ik regelmatig niet schakelen. Pook wil in geen enkele versnelling. na even rommelen doet hij het weer gewoon. geen ratel geluiden oid.Ik heb in forum gezocht, maar geen vergelijkbare klacht gezien.Wil dus soms niet in de 1, soms niet terug van 4 naar 3 etc.Als ik de bak moet vervangen, wie weet dan wat ik nodig heb om ook een overdrive erbij te zetten, en kan ik dan ook beter de koppelingsplaten verrvangen? kosten/Alvast bedankt voor de reaktie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2004 20:20 #70673
door
Beantwoord door in topic versnellingsbak
voor een overdrive heb je een bak met overdrive nodig, een kortere as, een aangepaste steun onder de bak, een langere km tellerkabel, bij voorkeur een originele OD schakelaar voor aan de stuurkolom. Koppeling kun je gewoon laten zitten, tenzij je twijfelt aan de kwaliteit van de koppeling. (Als je de bak er toch uit hebt is het natuurlijk eenvoudig de koppeling, de drukgroep en de oliekeerring te vervangen)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2004 20:30 #70672
door
En het toplager.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2004 22:51 #70671
door
er zullen wat sinchromesringen vervangen moeten worden ,dan zal het euvel wel verholpen zijn.Om een overdrive er bij te plaatsen heb je een M41 bak nodig en een ingekorte as of een m46 met aan gepast koppelingshuis.in principe kan ik je met alle uitvoeringen helpen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2004 22:30 #70670
door
Is de moer waarmee de pook aan de bak vast zit niet los?Pookhoes eraf en je kunt het zo zien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2004 10:12 #70669
door
Hoi Albert,Het lijkt erop dat het mechanisme dat de schakelvorken via de pook bedient niet meer jofel is. Waarschijnlijk afgesleten/versleten. De bak moet er dan wel onderuit en deels gedemonteerd worden. Als je verder geen schakelklachten hebt is het een redelijk eenvoudige reparatie waarbij alleen het deksel eraf moet. Wil je een overdrive dan moet je ook een andere (M41) bak hebben anders past het zaakje niet. Dit is vrij prijzig!groeten en succes,Wim