naad velgen afkitten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2004 20:58 #54204
door
naad velgen afkitten is gemaakt door
Omdat ik mijn velgen nu toch ga laten stralen en spuiten wil ik graag nog weten welke naad tussen het hart en de rand er afgekit moet worden. De naad die in het zicht zit, of de naad aan de achterkant van de velg (of allebij). Ik neem aan de naad aan de achterkant van de velg, omdat je die niet kan zien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2004 22:02 #70814
door
Beantwoord door in topic naad velgen afkitten
Laat eerst wat -verdunde-roestwerende verf na het stralen in de naad lopen. Afkitten beide zijden svp.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2004 22:06 #70813
door
je kunt ook na het spuiten of poedercoaten met een spuitje blanke lak in de naad laten vloeien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2004 15:45 #70812
door
Niek, ik zou de velgen niet afkitten. Simpelweg omdat de velgen in beweging zijn, waardoor de kit opeen gegeven moment loslaat. Dit ook dankzij temperatuurwisselingen (remmen). Ik zou de velgen laten stralen, de straler erop attenderen dat het naadje voor het spuiten goed schoongeblazen moet worden, en daarna laten spuiten. Niet poedercoaten, omdat het naadje dan dicht komt te zitten (dichtgebakken) met keiharde coating. Als er dan vocht onderkomt breekt de coating open en zal alles gaan roesten. Gewoon laten spuiten dus, blanke lak, en vervolgens het naadje met blanke tectyl of ambertectyl van 3M laten vollopen. Heb ik ook gedaan bij mijn brede stalen velgen, het resultaat is zeer bevredigend (geen roestende naad oid.).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2004 18:29 #70811
door
Wat ook mogelijk is, is cataforese. De velgen worden eerst thermisch ontlakt, gezandstraald en vervolgens via een elektrolytisch proces voorzien een dunne laag die vervolgens wordt afgebakken. Komt in de kleinste naadjes. Het resultaat is een zijdeglanzende keiharde zwarte laag die je zo kunt laten of in kleur spuiten.
<p>
Cataforese is ideaal voor losse onderdelen met holle ruimtes (zoals bijvoorbeeld deuren of de voorbrug), maar velgen worden ook vaak gedaan. Twee jaar geleden heb ik m'n vervangende voorbrug eerst laten cataforesen. Vervolgens heb ik hem grijs gespoten. Door remvloeistoflekkage is op enkele plekken het grijs er weer afgebeten, maar het zwarte blijft gewoon zitten.
<p>
Cataforese is ideaal voor losse onderdelen met holle ruimtes (zoals bijvoorbeeld deuren of de voorbrug), maar velgen worden ook vaak gedaan. Twee jaar geleden heb ik m'n vervangende voorbrug eerst laten cataforesen. Vervolgens heb ik hem grijs gespoten. Door remvloeistoflekkage is op enkele plekken het grijs er weer afgebeten, maar het zwarte blijft gewoon zitten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2005 14:43 #70810
door
Hallo,
Ik ben op zoek naar een adres waar ik kleine partijen onderdelen kan laten behandelen middels cataforese. kunt u me daaraan helpen?
Ik ben op zoek naar een adres waar ik kleine partijen onderdelen kan laten behandelen middels cataforese. kunt u me daaraan helpen?