aw 70 ipv bw 35 ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2004 22:57 #54169
door
aw 70 ipv bw 35 ? is gemaakt door
Wie kan me zeggen wat me te wachten staat als ik een AW 70 automaat wil plaatsen aan een B20e die nu voozien is van een bw35.
Bv. kopphuis, converter, enz , wat is uberhaubt het verschil tussen een aw70 en en aw71?
Bv. kopphuis, converter, enz , wat is uberhaubt het verschil tussen een aw70 en en aw71?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2004 07:54 #70962
door
Beantwoord door in topic aw 70 ipv bw 35 ?
<p>
Dat past niet omdat de Aisin Warner automaten nooit standaard zijn geleverd in combinatie met de B20-motoren. Wel met latere, scheef geplaatste motoren vanaf ca. 1983. Het is echter wel passend te maken door je BW35-koppelingshuis plus een AW-koppelingshuis op te sturen naar Huke Basart. Ze worden dan beide doorgezaagd en aan elkaar gelast. Heb ik ook laten doen, alleen heb ik de bak nog niet ingebouwd (in mijn PV444/B20F). <br>
Iets waar je verder rekening mee moet houden is dat een AW70/71-bak iets breder is dan de BW35. Ook aanpassing van je transmissietunnel zal dus zijn vereist. Overigens maakt de constructie van de peilstok hem nog eens extra breed, maar daar is misschien wel iets op te verzinnen. <br>
Het verschil tussen de AW70 en AW71 is dat de 71 iets robuuster is, daar deze werd gebruikt voor de zescilinder- en turbo-motoren.
Dat past niet omdat de Aisin Warner automaten nooit standaard zijn geleverd in combinatie met de B20-motoren. Wel met latere, scheef geplaatste motoren vanaf ca. 1983. Het is echter wel passend te maken door je BW35-koppelingshuis plus een AW-koppelingshuis op te sturen naar Huke Basart. Ze worden dan beide doorgezaagd en aan elkaar gelast. Heb ik ook laten doen, alleen heb ik de bak nog niet ingebouwd (in mijn PV444/B20F). <br>
Iets waar je verder rekening mee moet houden is dat een AW70/71-bak iets breder is dan de BW35. Ook aanpassing van je transmissietunnel zal dus zijn vereist. Overigens maakt de constructie van de peilstok hem nog eens extra breed, maar daar is misschien wel iets op te verzinnen. <br>
Het verschil tussen de AW70 en AW71 is dat de 71 iets robuuster is, daar deze werd gebruikt voor de zescilinder- en turbo-motoren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2004 09:41 #70961
door
Beantwoord door in topic aw 70 ipv bw 35 ?
Naast Gert z'n opmerkingen dien je ook rekening te houden met het feit dat slechts een klein aantal AW's een aansluiting heeft voor de km-tellerkabel. Let daar dus op.
<br>
Het zwakke punt van deze bakken is de lagering van de uitgaande as. De flens is onderdeel van het lager en zit in een glijlagerbus. Deze bus slijt altijd uit, maar is makkelijk te vervangen (zie ook www.tinustechniek.tk > ProjectAmazon > Fase 4 )
<br>
Voor het passend maken van het koppelhuis zijn ook andere manieren te vinden, nl door middel van een 'adapter'plaat.
<br>
Een ander probleem is een passende schakelaar te krijgen voor de startonderbreking/achteruitrijlampen.
<br>
Ook hebben de AW's de grotere flens, dus ook je aandrijfas moet je aanpassen.
<br>
Het zwakke punt van deze bakken is de lagering van de uitgaande as. De flens is onderdeel van het lager en zit in een glijlagerbus. Deze bus slijt altijd uit, maar is makkelijk te vervangen (zie ook www.tinustechniek.tk > ProjectAmazon > Fase 4 )
<br>
Voor het passend maken van het koppelhuis zijn ook andere manieren te vinden, nl door middel van een 'adapter'plaat.
<br>
Een ander probleem is een passende schakelaar te krijgen voor de startonderbreking/achteruitrijlampen.
<br>
Ook hebben de AW's de grotere flens, dus ook je aandrijfas moet je aanpassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- walter schutz (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
22-11-2008 13:23 #70960
door walter schutz (GAST)
Beantwoord door walter schutz (GAST) in topic aw 70 ipv bw 35 ?
wanneer de koppelomvormer uit een v6 komt moet je de nok daarvan die naar de krukas wijst afdraaien (ik moet het nog even nameten ik ben er mee bezig .
en inderdaad het vliegwielhuis laten aanpassen via Huke Basart (echt keurig gedaan alleen nog wat wegslijpen waar de grootste bouten het vliegwielhuis vastzetten aan de bak .)
Verder zal het vliegwiel (flexplaat ) in mijn geval aangepast moeten worden wegens de montage van de v6 omvormer deze gebruik ik wel omdat deze omvormer geschikt is tot 225pk en die van de 4 cilinder niet zwaar genoeg is .
mocht ik nog problemen tegenkomen dan zal ik dat nog melden .en uiteraard ook als de klus is geklaard .
en inderdaad het vliegwielhuis laten aanpassen via Huke Basart (echt keurig gedaan alleen nog wat wegslijpen waar de grootste bouten het vliegwielhuis vastzetten aan de bak .)
Verder zal het vliegwiel (flexplaat ) in mijn geval aangepast moeten worden wegens de montage van de v6 omvormer deze gebruik ik wel omdat deze omvormer geschikt is tot 225pk en die van de 4 cilinder niet zwaar genoeg is .
mocht ik nog problemen tegenkomen dan zal ik dat nog melden .en uiteraard ook als de klus is geklaard .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.