banden standaard maat
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2004 11:51 #54152
door
banden standaard maat is gemaakt door
Vrijdag een groot aantal bandenboeren opgebeld voor nieuwe banden in de standaardmaat 165R15.Vredestein in backorder
nergens op korte termijn banden te krijgen.
Toen gebeld naar Profile tyrecentre Die had Zweedse banden op voorraad merk Gislaved. Redelijke prijs: 65 euro. Het is een aanrader. Ik heb ze voor zitten en ze sturen opvallend heerlijk licht. Een aanrader dus
nergens op korte termijn banden te krijgen.
Toen gebeld naar Profile tyrecentre Die had Zweedse banden op voorraad merk Gislaved. Redelijke prijs: 65 euro. Het is een aanrader. Ik heb ze voor zitten en ze sturen opvallend heerlijk licht. Een aanrader dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2004 17:17 #71027
door
Beantwoord door in topic banden standaard maat
Gislaved is een reeds langere tijd bestaand merk waar je nooit echt veel klachten over hoort. Nieuwe banden sturen per definitie lichter, zeker vergeleken met versleten banden. Het nieuwe profiel (ca 7 mm) is nog erg bewegelijk en dat merk je in het (lichtere) sturen; naarmate de profieldiepte afneemt, gaat de auto zwaarder sturen, er komt nl steeds minder beweging in het profiel. Dit gaat echter zo geleidelijk en langzaam dat je het in feite pas merkt als je nieuwe banden monteert. Nieuwe banden slijten in 't begin ook sneller dan de laatste millimeters.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2004 19:19 #71026
door
Gislaved was - als ik me niet vergis - destijds de af-fabriek band voor veel Volvo's...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2004 19:28 #71025
door
Bedankt voor de reacties Tzt zal ik melden hoeveel km ik er mee gedaan heb.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2004 22:40 #71024
door
Gislaved claimt dat ze van af 1927 de eerste volvo's van banden voorzien hebben; wat er indertijd onder de Amazon zat weet ik niet, was in ieder geval nog diagonaal. Later kwam je diverse merken tegen; in de tijd dat ik nog in de banden aktief was veel Michelin. Gislaved maakt nog een 165R15 met aanduiding Speed 316, andere types zijn ouder; ook merken als Hankook en Firestone maken budgetbanden in deze maat