'doorslippen' automaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 20:39 #54119 door
'doorslippen' automaat is gemaakt door
Hoi, onder mijn P1800E hangt een drie-trapsautomaat. Tot nu toe voelde ik heel goed wanneer de automaat schakelde, maar sinds vandaag lijkt de transmissie een tijdje te slippen (kan dat bij een automaat?)als hij van 1 naar 2 schakelt. Er is dan duidelijk verlies van power, terwijl de motor hoger in toeren gaat dan vroeger (lijkt wel te slippen). Het 'slip' effect verminderd naarmate de auto meer snelheid krijgt en overschakelen naar zijn drie is ook ok. Iemand een idee? Vast bedankt, Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 22:01 #71166 door
Beantwoord door in topic 'doorslippen' automaat
Ja, helaas kan dat.
Dit kan meerdere oorzaken hebben.
Ten eerste: er zit te veel of te weinig olie in de bak, check met de motor stationair draaiend.
Ten tweede de olie is oud/oververhit, verstandig is ieder jaar de plug open te draaien en wat je eruit krijgt te verversen.
Er blijft nl veel in de converter zitten
Ten derde, de bak is versleten/beschadigd.
Dit verraadt zich door ijzervijlsel in de olie, daarom wordt de plug wel magnetisch gemaakt dan zie je dit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2004 22:04 #71165 door
Beantwoord door in topic 'doorslippen' automaat
nog even toevoegen aan probleemomschrijving: als de automaat koud staat ('s morgens), dan schakelt de bak de eerste keer wel normaal, maar wordt na paar honderd meter slippen. Misschien extra indicatie? Ik hoor het graag. Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2004 16:18 #71164 door
Beantwoord door in topic 'doorslippen' automaat
Kijk eens naar de kleur van je automaatolie ,als die bruin is direkt vervangen.
Als die redelijk doorzichtig rood is moet je even meten of er genoeg in zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.