geluid koppeling en ander

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 14:57 #54058 door
geluid koppeling en ander is gemaakt door
beste liefhebbers, sinds afgelopen in bezit van een amazon uit 1965. Nu de herfst er is verneem ik geluiden die er naar mijn mening zeker niet horen.
1e bij een koude start in deze periode maakt bij gebruik mijn koppeling lawaai, het klinkt als een piepende/krakende ijzeren deur. Verder is de pedaaldruk stevig.
2e ook heb ik bij een koude start de eerste kilometers (5 tot 10) een geluid rechts voor (vanuit de bestuurdersplaats gezien) wat lijkt op het wat aanlopen van een ketting in een stalen kettingkast zoals bij een fiets. Ik heb het idee dat het rechtsvoor bij het wiel zit.
wie herkent dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 19:27 #71483 door
Beantwoord door in topic geluid koppeling en ander
wat je koppeling betreft denk ik dat het je druklager is en dan moet je versn bak eraf ,
vaak is het slim om gelijk een nieuwe koppelingsplaat/drukgroep te monteren , het is niet moeilijk maar je hebt wel sleutelruimte en een brug nodig.
onderdelen die herrie kunnen maken zijn o.a. je wiellager , waterpomp , distributie
en meer.... , krik je auto op bij het betreffende wiel en geef er een slinger aan,
als je lagerrot is moet je het gelijk merken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 20:14 #71482 door
Beantwoord door in topic geluid koppeling en ander
een geluid moet je natuurlijk altijd zelf horen alvorens de diagnose te stellen,maar het zou kunnen,dat het geluid van "de rammelende ketting" wordt veroorzaakt door het druklager dat een tijdje blijft meelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2004 10:09 #71481 door
Beantwoord door in topic geluid koppeling en ander
Bij versleten wiellager maakt het geluid vaak verschil of je een bocht naar links of rechts maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.