geluid uit versnellingsbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2004 14:36 #54023 door
geluid uit versnellingsbak is gemaakt door
volvo 144 bj. 1971
Wie kan mij helpen.
Er komt tijdens het rijden een hinderlijk geluid uit de versnellingsbak, ik dacht eerst achter het desboard, maar dit is niet zo.
Als ik rij in de versnelling is het geluid er. Zet ik tijdens het rijden in zijn vrij, en verhoog het toerental komt het geluid terug. Als ik stil sta en geef gas hoor ik niets. Resentelijk is de frictie vernieuwd
kan dit er misschien mee te make hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2004 16:26 #71678 door
Beantwoord door in topic geluid uit versnellingsbak
Is tijdens het vervangen van het frictie materiaal ook het toplager vervangen, zo niet dan is de kans heel groot dat daar het lawaai van af komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2004 18:05 #71677 door
Beantwoord door in topic geluid uit versnellingsbak
Heeft men bij de reparatie de veer aan de buitenkant,die het druklager terugtrekt soms vergeten terug te zetten,zodat het druklager nu af en toe meeloopt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2004 22:49 #71676 door
Beantwoord door in topic geluid uit versnellingsbak
oh niek de boer heeft er verstand van? ik dacht het niet. niek hou jij je voortaan maar bezig met die 340 van je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2004 09:47 #71675 door
Beantwoord door in topic geluid uit versnellingsbak
Dit soort opmerkingen hebben op dit forum geen plaats!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-11-2004 11:15 #71674 door
Beantwoord door in topic geluid uit versnellingsbak
Lex, als de geluiden voor de vernieuwing van de frictie er niet waren, en nu wel dan heeft het er waarschijnlijk me te maken.
Maar wat is dan de grote vraag, heb je het juiste druklager gemonteerd, deze zijn nl in verschillende dikte of hoogte, waardoor het lager tegen de drukvingers of diafragma aan loopt. probeer de koppeling terug te stellen zodat er meer speling zit( een probeersel)
Het toplagertje is het niet, het toplagertje draaid alleen, ten opzichte van het vliegwiel, als de koppeling ingetrapt wordt
Succes Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2004 12:35 #71673 door
Beantwoord door in topic geluid uit versnellingsbak
Ik weet niet wie deze Eric is,maar ik weet wel,dat hij slecht geinformeerd is.Ik heb helemaal geen 340,maar wel een aantal volvo klassiekers,waarvan ik met 3 stuks eerste prijzen heb gewonnen.Ik ben voorts monteur bij scandcar volvo klassiekers te moergestel en mijn mening is dat ik er best het ëën en ander van weet.Ik probeer op dit forum alleen maar medeliefhebbers te helpen en ik heb zelf nog nooit een vraag hoeven stellen.Zelfs al zou ik degene zijn die eric denkt dat ik ben,dan is het in ieder geval een erg onbeschaafde reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2004 12:56 #71672 door
Beantwoord door in topic geluid uit versnellingsbak
Niek jou bijdrage aan dit forum wordt zeer gewaardeerd, reageer niet op bijdrages van dit soort niveau.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-08-2005 09:58 #71671 door
Beantwoord door in topic geluid uit versnellingsbak
skandcar roeleert!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.