940 automaat problemen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2004 03:40 #54019 door
940 automaat problemen is gemaakt door
Met m'n trouwe classiekers (544,123GT en m'n Amazone combi) loop ik niet vast maar nu heb ik toch echt een probleem. Enkele maanden geleden heb ik de krukas keerring van mijn 940, bouwjaar 1998, bij een service garage laten vervangen. De bak en het vliegwiel zijn er dus uit geweest, het terug zetten is niet zonder problemen gegaan. Na de eerste dag kreeg ik te horen dat de bak er niet meer op ging omdat hij klem zou zitten op het vliegwiel. Later bleek dat dit kwam omdat er een ring verkeerd terug zou zijn gezet, ik neem aan dat dit de ring zou kunnen zijn die je ook op de krukas van de B18/20 vindt als er een automaat aan hangt. Na vier dagen kreeg ik mijn wagen terug en sinds die tijd is het rij plezier voor mij helemaal voorbij. Het viel me direct op dat de bak bij een veel hoger toerental en veel later schakelde en zeer zeker niet meer zo soepel als voorheen. Ik kwam er achter dat de bak was opgevuld met gewone versnellings bak olie in plaats van de ATF olie. Volgens de eigenaar van de garage was dit niet echt een probleem en zou de olie vervangen worden. Ik weet uit ervaring dat het mengen van verschillende olie soorten een absolute NO-NO is en heb de olie nog twee maal laten vervangen om zo het systeem te spoelen. Ik krijg het idee dat het beter wordt maar het soepele schakelen van voorheen....vergeet het maar. Mijn vraag nu: 1. Gebruikt Volvo een dunner vloeibare ATF olie dan de olie die in "Autoshops" te koop is. 2. Kan het zijn dat deze Automatische bak een elektronische verbinding heeft met de computer / processor van de motor zodat daar iets mis gaat waarbij ik denk aan connectors of misschien een computer reset. 3. Kan de verkeerde olie nog steed de oorzaak zijn en moeten fricties in de bak opnieuw worden afgesteld of moet ik gewoon maar doorgaan met olie wisselen totdat het ooit een keer goed komt. Hoop dat iemand mij nu eens een zinnig antwoord kan geven. Groeten en vast bedankt, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2004 11:41 #71696 door
Beantwoord door in topic 940 automaat problemen
Hai Rob,
<BR><BR>
denk dat men deze vraag beter kan beantwoorden op het <ahref>http://<a href='forum.volvo700verening.nl' >forum van de 700-vereniging

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2004 11:42 #71695 door
Beantwoord door in topic 940 automaat problemen
forum van de 700-vereniging :www.volvo700vereniging.nl klik forum en gebruik de zoekfunctie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2004 14:23 #71694 door
Beantwoord door in topic 940 automaat problemen
Rob, eenmaal op de site "forum" aanklikken, vervolgens op een onderwerp bv 'techniek' , dan zie je de mogelijkheid een nieuwe subtopic te starten. Er is heel veel behulpzame knowhow online.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.