druklager koppeling
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2005 10:40 #53854
door
druklager koppeling is gemaakt door
Denk ik alles zo onderhand gehad (= vernieuwd) te hebben, trap ik gisteren de koppeling 'door'. Neen, geen lek in het hydroliek, er is een kabel gemonteerd,de oorzaak zit (helaas) dieper. Ik vrees een defect druklager, alhoewel dit nog pas een half jaar ( plm. 10.000 km) oud is. Nu was dit druklager, meeverpakt bij de nieuwe (sachs) koppelingset die ik afgelopen zomer monteerde, niet meer van metaal, maar van kunststof en ik vermoed dat dit kunststof artikel de geest heeft gegeven.Heeft iemand hier al eerder van gehoord? Ik ben benieuwd. Wat ik tegen kom bij demontage, zal ik zsm laten weten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2005 11:12 #72663
door
Beantwoord door in topic druklager koppeling
Als je onder de auto kruipt en je laat iemand de koppeling bedienen moet je hem volgens mij kunnen zien door het gat waar de bedieningsvork doorsteekt. Vergt enige lenigheid en ook een zaklamp en/of spiegeltje Misschien dat je dan meer te weten komt. Tegenwoordig zijn druklagers deels kunststof. Hoeft normaal geen probleem te zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2005 18:42 #72662
door
Beantwoord door in topic druklager koppeling
Het probleen wat hier aan de hand is, is waarschijnlijk veroorzaakt door een gescheurde gaffel. dit is de hefboom die het
druklager tegen de drukgroep perst.
Dit probleem deed zich veel voor in de begin jaren 70. ( ik werkte toen bij een volvo dealer ) De gaffels waren te zwak en scheurde.
Volvo kwam later met een modificatie of te wel een verstevigd exemplaar.
Het kan zijn dat er in jouw auto een gerepareerde (gelast)zit die nu naast de las gescheurd is. Is mij bij mijn auto ook over komen. Succes er mee.
druklager tegen de drukgroep perst.
Dit probleem deed zich veel voor in de begin jaren 70. ( ik werkte toen bij een volvo dealer ) De gaffels waren te zwak en scheurde.
Volvo kwam later met een modificatie of te wel een verstevigd exemplaar.
Het kan zijn dat er in jouw auto een gerepareerde (gelast)zit die nu naast de las gescheurd is. Is mij bij mijn auto ook over komen. Succes er mee.