viscose koppeling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2005 21:47 #53806 door
viscose koppeling is gemaakt door
beste liefhebbers.
Sinds half jaar in bezit van mooie p1800 e
afgelopen weekend aan het rijden met nieuwe gasdempers achter. ( top!)
Slaan opeens de dampen onder de motorkap vandaan.
Bleek... de bout waarmee de viscose koppeling vaszit, was losgekomen , en het ventilatorblad had zich losgewerkt van de as.
Bout en rand van de fan hadden huisgehouden in het oppervlak van de radiator. ( welke nu een klein lek heeft.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Hoe komt dat zomaar los?
Lager van de viscose kopp. lijkt goed.
voordat ik het weer zo in elkaar zet, graag Uw ervaring.
Groet Andre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2005 18:44 #72958 door
Beantwoord door in topic viscose koppeling
Hoi Andre, dat is erg vervelend; ik heb door een viso koppeling waarvan het hart teveel speling had gekregen (in hele korte tijd; waarschijnlijk lekke keerring waardoor alles ongesmeerd draait; dan vreet het alu huis zo weg), en door die speling hebben de bladen zich lekker kunnen nestelen in mijn radiator. Nu moet ik zeggen dat mijn koelblok extreem dik is, dus wel een centimeter of 2 dikker. Maar een losse bout heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik zou er een beetje loctite opdoen en weer vastdraaien, dan krijg je hem altijd weer los en gaat het niet vanzelf! Wees zuinig op de koppeling; ontzettend duur maar niet meer te krijgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2005 01:32 #72957 door
Beantwoord door in topic viscose koppeling
De viscosekoppeling is gewoon bij de ... Volvo dealer te kijgen, bv Buitenweg Hilversum (met 15% korting op vertoon V-44 lidmaatschapkaart) 85,47 euro.
Alleen even de bladen overzetten en de bout
gewoon goed vastzetten door de fan te fixeren met houtenhamer/balkje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2005 13:01 #72956 door
Beantwoord door in topic viscose koppeling
Ed, dat waist ik niet! Ik heb me laten vertellen dat die koppelingen niet meer te krijgen zijn. Maar wel dus....ik moet zeggen dat ik er niet direct onderzoek naar heb gedaan, omdat ik zelf nog een goed exemplaar had liggen. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2005 19:31 #72955 door
Beantwoord door in topic viscose koppeling
bedankt Robert en Ed . Ik ga van de week direct naar Hilversum.( zo`n visco koppeling is dacht ik ook niet te repareren?!)
groet Andre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2005 19:57 #72954 door
Beantwoord door in topic viscose koppeling
Feitelijk gaan die koppelingen lang mee, het is belangrijk dat ze RECHTOP worden bewaard.
Natuurlijk is dit gemonteerd geen probleem ,aar zet hem rechtop met de fan gemonteerd in de kast bij demontage/restauratie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.