duett achteras
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2005 12:48 #53471
door
duett achteras is gemaakt door
Jullie raad gevraagd over een achteras van een '67-er Duett: deze maakt erg veel herrie, het diff heeft speling, de wiellagers hebben speling (zodanig veel dat de remmen constant aanlopen; zeker in een bcht). Dus tijd voor een andere as. Nu dacht ik: ik pak een Amazon sedan as, slijp de ophangoren eraf (heb je niet nodig bij de bladveren van een Duett: veerstroppen), dan heb je ook gelijk een gunstiger diff (4,10 ipv. 4,56), dus minder toeren. Kan iemand mijn gedachten versterken of zetten jullie ze overboord?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2005 13:45 #74639
door
Beantwoord door in topic duett achteras
Een Duett as heeft dan wel geen opgangoren, maar bij de U bouten zit nog wel een zadel aan de as vastgelast. Die moet je dus in ieder geval over zetten. Verder heb ik ook geen idee of het verder wel past.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2005 15:23 #74638
door
<p>
Het vinden van de juiste posities waar de zadels vastgelast moeten worden, steekt nauw. Het risico is namelijk niet gering dat de as uiteindelijk net iets te ver naar links of rechts er onder zal blijken te zitten als alles afgemonteerd is. Zorgvuldig te werk gaan dus.
Het vinden van de juiste posities waar de zadels vastgelast moeten worden, steekt nauw. Het risico is namelijk niet gering dat de as uiteindelijk net iets te ver naar links of rechts er onder zal blijken te zitten als alles afgemonteerd is. Zorgvuldig te werk gaan dus.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2005 16:00 #74637
door
Ik rijdt al jaren met een Duet met Amazon achteras. Geeft een merkbare reductie in toeren. Iemand heeft voor mij toen het las werk gedaan. Ik heb de as vervangen omdat de steunen voor de bladveren weggerot waren. Er blijft water in staan. De as bij het remmen ging verdraaien, en de achterste kruiskoppeling vernielde. Dus collega Duet rijders zorg dat deze steunen schoonblijven en goed tegen corrosie beschermd!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2005 17:02 #74636
door
De achteras van een combi is in niet gelijk aan een sedan ,4.1 en 4.6 of zoiets.Maar de afmetingen zijn gelijk.Ik heb zelf ook een as van een sedan onder mijn Duett uit 53 met B18.Maar let goed op de stand of hoek van de oren tov de aandrijfas.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2005 22:06 #74635
door
dat mag niet van de rdw. ik zou het dus ook maar niet doen