overdriveperikelen delen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2005 20:48 #53454 door
overdriveperikelen delen is gemaakt door
Onze Overdrive heeft eigenlijk al 2 jaar "kuren". Het gaat een hele poos goed en dan begint ie af en toe te weigeren. Al verschillende geleerden erover gesproken en gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat mijn Solenoide de boosdoener moest zijn. Het probleem was natuurlijk al moeilijk omdat de Overdrive het met perioden wel goed deed.
Dus de solenoide vervangen, een dag ging het goed, en toen weer af en toe weigeren. Allerlei metingen uitgevoerd en de conclusie getrokken dat de schakelaar bovenop de bak niet altijd de stroom doorgaf aan de solenoide, dus een paar weken geleden toen de krukaskeering vervangen moest worden gelijk de bovenste schakelaar vervangen.
Resultaat: GEEN verbetering. Uiteindelijk maar even het relais onder de motorkap voor de zekerheid vervangen, ondanks dat dit relais goed hoorbaar schakelde, en wat denken jullie??? PROBLEEM opgelost!!. Het rode lampje brand nu ook veel enthousiaster en gelijk vanaf het begin fel, en de Overdrive doet het weer perfekt. Het is al vaker genoemd, maar zorg dus bij een overdrive voor goed werkende bedrading en relais!. Ik kan tenminste met een gerust hart de route 66 gaan rijden. Lekker rustig op mijn Overdrive.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2005 22:34 #74716 door
Beantwoord door in topic overdriveperikelen delen
fijn dat ie het nu weer doet, maar ik roep al jaren dat het lullige relaistje vaak de oorzaak is van veel kopzorgen. Het kost bijna niks en bij een Amazon is het ook nog eens binnen drie tellen te vervangen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2005 16:38 #74715 door
Ik had precies hetzelfde. Probleem was dat de od af en toe uitviel, vooral na een tijdje gereden te hebben. Probleem, relais viel af door ouderdom.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2005 16:29 #74714 door
Ik heb een overdrive gemonteerd. Hij schakelt goed in, maar niet meer uit. Pas in de tweede versnelling schiet hij er weer uit. Via contactslot stroom op de overdrive gezet. Is dat de oorzaak? MOET er een relais tussen? Zo ja, waarom? En welke?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD