korte en lange pook

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2005 17:16 #53400 door
korte en lange pook is gemaakt door
Gisteren heb ik mijn korte pook vervangen door een lange pook. Gewoon korte pook eraf schroeven en lange pook erop. En wat schakelt dat heerlijk zeg! Nu kan ik tenminste gewoon blijven zitten als ik moet schakelen.
<br><br>
Nu vraag ik mij af: waarom heeft Volvo van die korte pookjes gemaakt? Zitten die soms in een 140? Wie legt uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2005 20:57 #74903 door
Beantwoord door in topic korte en lange pook
Ja, die zijn van de 140, en ook de 1800. Maar wie zet zoiets nou in z`n amazon? Ik neem aan dat jij de auto zo hebt gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2005 16:10 #74902 door
Beantwoord door in topic korte en lange pook
Een korte pook kan alleen op een bak met een lange aluminium kap. Die kap steekt een heel stuk achter de bak uit en huisvest een bedieningsstaaf. Korte pook simpelweg op de plek van een lange pook geeft uiteraard bereikbaarheidsproblemen.
<p>
Mijn Amazon heeft een korte pook op de 'juiste' manier. D.w.z. met de bak met lange aluminium kap. Daartoe is wel ooit een stuk van de cardantunnel afgeslepen en vervangen door een stuk uit een 140 (om ruimte te maken voor die lange kap). Niet origineel, maar schakelt wel lekker. Ik heb wel eens gereden met Amazons met lange pook, maar ik vind de korte fijner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2005 17:02 #74901 door
Beantwoord door in topic korte en lange pook
Aha! Nu snap ik het. Blijf ik het toch raar vinden waarom de vorige eigenaar zo'n kort pookje op de bak had gezet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-05-2005 19:29 #74900 door
Beantwoord door in topic korte en lange pook
Zou het niet te maken kunnen hebben met de radio die ooit onder je dashboard hing? Met de korte pook kwam je hand al bijna tegen die radio als hij in zn 3 stond, dus met een lange pook lijkt het schakelen naar zn 3 me helemaal onmogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-05-2005 08:07 #74899 door
Beantwoord door in topic korte en lange pook
Radio onder dashboard (pook) is geen probleem. Er blijft in zijn 1 en 3 nog steedst iets van 10 cm tussen zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.