velgen verbreden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2005 12:12 #53387
door
velgen verbreden is gemaakt door
Omdat ik mijn velgen (oude type met grote wieldoppen met rode V)wilde laten stralen kwam ik terecht bij velgen.nl in Hellevoetsluis. Daar werd mij geadviseerd de velgen te vernieuwen d.m.v. het inlassen van een nieuwe velgring. De bestaande velg (165SR15) zou dan iets verbreed worden. Voordeel is een velg die orgineel geschikt is voor tubeless banden (zitten er nu ook op maar daar schijnen de velgen niet echt op gebouwd te zijn) en een optische verbetering. Kosten 60 euro voor het vernieuwen (oude hart wordt gebruikt) en 60 euro voor een band die erop past. De velgen zijn wel onbehandeld en moeten worden voorzien van primer en verf. Weet iemand of de orginele grote doppen (net nieuw gekocht) en sierringen bij een dergelijke verbouwing nog steeds passen? Verder zou ik willen weten of dit financieel een aan te raden deal is. Ook wil ik het uiterlijk van de wagen zo orgineel mogelijk laten en weet ik niet of ik met deze ingreep iets essentieels verpest. wat is jullie mening?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2005 13:15 #74967
door
Beantwoord door in topic velgen verbreden
<p>
Wieldoppen zullen zeker passen en waarschijnlijk de sierringen ook wel. <br>
Je krijgt bij deze procedure wel velgen van 6 inch breed. Smaller of nog breder kan ook, maar dat kost meer. <br>
Je kunt ook zelf aangeven waar het hart moet komen, m.a.w. de ET-waarde (backspace) is naar keuze. Je kunt de velgen dus eventueel ook naar binnen laten verbreden met als voordeel dat het sturen niet zwaarder wordt (kan bij een Amazon wel, maar bij de voorwielen van een Katterug niet, daat moet het altijd naar buiten toe).
Wieldoppen zullen zeker passen en waarschijnlijk de sierringen ook wel. <br>
Je krijgt bij deze procedure wel velgen van 6 inch breed. Smaller of nog breder kan ook, maar dat kost meer. <br>
Je kunt ook zelf aangeven waar het hart moet komen, m.a.w. de ET-waarde (backspace) is naar keuze. Je kunt de velgen dus eventueel ook naar binnen laten verbreden met als voordeel dat het sturen niet zwaarder wordt (kan bij een Amazon wel, maar bij de voorwielen van een Katterug niet, daat moet het altijd naar buiten toe).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2005 15:15 #74966
door
Ik vindt velgen van 6 inch toch wel een verandering van de originaliteit, ik zou liever voor een tussenweg gaan van bijv. 5 inch. <br> Het naar binnen toe verbreden is natuurlijk mooier, en het sturen blijft gelijk, pas wel op dat je de waarde kiest die zo dicht mogelijk in de buurt komt bij origineel, dat schijnt voor afstelling en bandenslijtage beter te zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2005 22:37 #74965
door
ik rij al 30 jaar met verbrede velgen rond, tubeless. Hoe breed je wilt gaan is smaak afhankelijk, ik heb het beperkt gehouden tot 5 inch (verbreding met één inch naar buiten). Een foto hiervan kan ik je sturen, maar ik heb nog nooit een oud type velg gezien dat verbreed was tot 6 inch. Ben ik wel benieuwd naar. ksphoa@interestate.nl
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2005 10:08 #74964
door
Tja, ik twijfel nog.
Ben een beetje bang voor een "overdone effect" Volgens de velgenman komt een deel van de extra breedte aan de binnenkant en ziet het er heel goed uit. Maar ja smaken kunnen toch verschillen. De orginele velgen vind ik in ieder geval wel wat aan de iele kant. Zeker achter lijkt de P1800 (en ook de Amazone) een wat te wijde broek aan te hebben. Ik zal t.z.t. wel een foto ergens plaatsen.
Ben een beetje bang voor een "overdone effect" Volgens de velgenman komt een deel van de extra breedte aan de binnenkant en ziet het er heel goed uit. Maar ja smaken kunnen toch verschillen. De orginele velgen vind ik in ieder geval wel wat aan de iele kant. Zeker achter lijkt de P1800 (en ook de Amazone) een wat te wijde broek aan te hebben. Ik zal t.z.t. wel een foto ergens plaatsen.