koppelingsplaat

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2005 12:17 #53319 door
koppelingsplaat is gemaakt door
Wie weet hoe dik een koppelingsplaat is als ie nieuw is? Ik ben nu mijn gereviseerde blok aan het opbouwen en tja die koppelingsplaat ziet er keurig uit, maar kan natuurlijk best tot op de draad versleten zijn. De huidige dikte is 7 mm (beide opelkaargeklonken platen samen) en het is nog 1 mm voordat de klinknageljes aan de oppervlakte komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2005 13:12 #75281 door
Beantwoord door in topic koppelingsplaat
Bij het eruit slaan van de voorwiellagerschaal heb ik de naaf beschadigd. Nu moet er een nwe naaf in. Om de remschijf op de naaf te bevestigen zitten de bouten (van de wielbevestiging)geklonken. Hoe krijg je de remschijf los van de naaf en hoe bevestig je deze weer goed gecentreerd op de nwe naaf? Is daar een mal o.i.d. voor? Het betreft een '73 ES

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2005 13:53 #75280 door
Hallo Han,

ik lees in mijn pers.docum. dat ik bij nieuwe koppelingdplaat een totale dikte van 8mm gemeten heb, en verder volgende: bij Borg&Beck nieuwe plaat lagen de klinknagels 1.8 a 1.9mm diep, bij andere nieuwe plaat was dit 1.6 a 1.9mm. In de onderstelling dat de diepte overal 1.6mm is, schat ik je plaat voor +-1/3 afgesleten. Zie echter ook het einde van mijn reply op een eerder onderwerp
"vastzittende b18 motor uit p1800" (ook van "Han") ivm het type drukgroep, in het bijzonder Fichtel&Sachs origineel of namaak:
namaak sleepte reeds bij 1/3 slijtage vd plaat! De uivoering vd originele Volvo F&S drukgroep (waarop "VOLVO" ingedrukt was) was zichtbaar solieder dan namaak,
en geen dooslippen bij 1/3 slijtage, zo bleek uit de praktijk. Groeten, willy.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2005 18:13 #75279 door
Dan zal het wel verstandiger zijn om er maar nieuwe (Volvo) platen in te zetten.
En het kost ook geen kapitalen al doen al die kleine verstandige beetjes samen inmiddels een hele grote aanslag op mijn budget. Als ik straks klaar ben ga ik misschien eens een overzicht publiceren van alle kosten die ik gemaakt heb. Leerzaam voor al diegenen die denken dat het "goedkoop" is om in een oldtimer te rijden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2005 13:13 #75278 door
Han,
Neem geen risico koop een nieuwe plaat want blijkt achter af er toch wat mis is moet je of de motor of de versnellingsbak demon/mont.
Groet PeterD

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD