koppelen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2005 13:11 #53291
door
koppelen is gemaakt door
Hoi, ik heb afgelopen zaterdag een stukje file gereden tegen een helling op. Daarbij bleek dat het rijden met een beetje gas en koppeling niet helemaal op dat de auto begon te schokken (file rijden). Ik heb speling in de aandrijf as (kun je een beetje draaien als de auto stil staat), maar komt dit hiervan? Soms gebeurt het ook bij gewoon stadsverkeer, maar lang niet altijd. De auto is een Amazone Combi uit 1968 met B18A.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2005 13:23 #75382
door
Beantwoord door in topic koppelen
Lijkt op olie op de koppelingplaten.
Lekt je auto olie ter hoogte van het vliegwiel?
Lekt je auto olie ter hoogte van het vliegwiel?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2005 09:49 #75381
door
Ja, er hangt wel een drup olie aan. Onder de auto ligt af en toe een drup olie, maar dat is erg weinig.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2005 13:27 #75380
door
ik stelde onlangs zelf vast dat een drup olie onderaan het koppelingshuis helemaal niet betekent dat er zich ook olie op de koppelingsplaat bevindt (maar het kan natuurlijk) - alhoewel ik voor demontage dacht dat slippen van mijn koppeling aan niets anders kon te wijten zijn. Oorzaak bij mij was een slechts gedeeltelijk (1/3) afgesleten niet-originele Volvo koppelingsschijf en drukgroep (zie ook vroegere reply bij "koppelingsschijf" van Han). Maar: als er reeds doorslippen is bij kleine snelheid, dan toch nog meer bij flink indrukken van gaspedaal? Ligt het probleem dan niet bij de motor-op-lage-toeren?