vullen versnellingsbak via pook

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2005 19:38 #53251 door
In mijn P1800S zit een M40 versnellingsbak met daaraan gekoppeld een overdrive. orgineel hoort er natuurlijk een M41 in te zitten. Verschil tussen die twee is de hoogte van de vulplug. Bij een M40 zit die lager waardoor er te weinig olie in kan. Om dat probleem op te lossen wordt aangeraden bij te vullen via de versnellingspook. Maar dit bijvullen via de versnellingspook (korte pook natuurlijk) gaat niet. Na een weinig olie loopt de boel meteen over. Kennelijk is er geen verbinding tussen bedieningsstang korte pook en versnellingsbak. Klopt deze redenering of is er iets anders aan de hand? Ik heb nu bijgevuld (1.6 liter) via het gat dat normaal gesproken in beslaggenomen wordt door de overdrive schakelaar. Het huis waar de bedieningsstang van de versnellingspook doorheen loopt zit nu echter tot de rand vol met olie. Dit is vast niet de bedoeling. Herkent iemand deze problematiek? Als via die korte pook met dat lange huis richting versnellingsbak niet bijgevuld kan worden hoe kan je dat dan het beste doen (behalve via het overdrivecontactgat)Nu kan ik er nog goed bij, maar straks gaat het het een stuk lastiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-06-2005 21:41 #75559 door
Beantwoord door in topic vullen versnellingsbak via pook
Auto aan de voorzijde opkrikken,zodat de olie naar achteren loopt.Nu de voorgeschreven hoeveelheid erin doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2005 08:09 #75558 door
Beantwoord door in topic vullen versnellingsbak via pook
Om de olie de goede kant op te laten lopen zou de auto aan de achterkant opgekrikt moeten worden. Maar dat heb ik allemaal al uitgeprobeerd. Helpt geen bal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2005 10:05 #75557 door
Beantwoord door in topic vullen versnellingsbak via pook
De olie moet in de OD lopen, dat is de reden om de wagen aan de voorzijde op te krikken.
Bel eens met Flok Boer van Nordrive die kan je dit en het vulprobleem zo vertellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-06-2005 13:52 #75556 door
Beantwoord door in topic vullen versnellingsbak via pook
Gelukkig heb ik een mooie tekening gevonden van de versnellingsbak van de P1800 en daarop is duidelijk te zien dat bijvullen via de pook onmogelijk is. Dus het advies, elders op het forum gegeven, om bij te vullen via de versnellingspook, geldt niet voor de P1800S lijkt me. Ik ga nu maar de olie uit het huis van de versnellingspook zuigen (met een oude injectiespuit) want er lekt nu olie uit. Als vulopening voor de versnellingsbak (en overdrive) is de opening van de overdriveschakelaar of de achteruitrijschakelaar nu het meest geschikt. Beste is een M41 plaatsen of een nieuwe vulopening te tappen boven de bestaande. Of is er NOG een alternatief?
Overigens: Het advies om Flok de Boer ff te bellen heb ik al eens opgevolgd. Ze hebben me toen netjes te woord gestaan maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat dit soort bedrijven niet echt zitten te wachten op werkonderbrekingen waar ze zelf niks wijzer van worden. Dus daar wil ik maar een beetje zuinig mee doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2005 22:54 #75555 door
Beantwoord door in topic vullen versnellingsbak via pook
Flok verkoopt wel z'n spullen aan mensen zoals jij en ik, op een gegeven moment ben je dan toch een klant geworden....
Heet aquisitie of investeren, doet hij graag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.