j type overdrive en versnellingsbak

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2005 19:45 #53163 door
Hoi, ik kan een overdrive van het J type kopen met versnellingsbak en het gehele handeltje is ooit uit een Amazon gekomen. Nu heeft de vorige eigenaar eigenhanding de pook van de versnellingsbak aangepast naar een korte pook zoals bij de P1800. Welnu, dat is hier op geheel provisorische manier gedaan (dus niet met verlengde deksel) maar met eigen geknutsel. Nu heb ik interesse in de overdrive, maar past dit J type in een Amazon op een bijbehorende M41 bak of zijn er diverse J type overdrive's gemaakt met verschillende soorten assen naar een bepaald type versnellingsbak voor in de 140 of wellicht vroege 240 serie ? Ik dacht dat er maar 1 type J overdrive was, maar zeker weten doe ik dat niet, dus bevestiging of.......... Bedankt ! Ernest

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2005 09:33 #75932 door
Beantwoord door in topic j type overdrive en versnellingsbak
Je hebt wel een M41 bak nodig met het goede type uitgaande as. Anders is de spline niet overeenkomstig. Daarbij moet je opletten op de flens op de uitgaande as van de OD. Deze kan klein en groot zijn. Bij een kleine flens kun je een originele korte as van een Amazon, 1800 of 140 gebruiken, maar bij een grote flens moet je een as laten maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD