zware koppeling

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2005 13:35 #53113 door
zware koppeling is gemaakt door
Bij de 164 die ik aan het opknappen ben gaat het koppelingspedaal erg zwaar als ik het langzaam intrap. Dan gaat dit 'schokkerig' en
met piepen en kraken. Dit ook als ik het pedaal weer langzaam op laat komen. Als ik het pedaal snel intrap of loslaat is er niks aan de hand. De busjes in het pedaal en het asje waar die op draaien zijn in orde (heb er trouwens ook al een ander pedaal en asje in gehad) en de kabel bleek na demontage goed gangbaar. Als ik een touw aan de hefboom van de koppeling bind en daar erg hard aan trek krijg ik de boel ontkoppeld en hoor verder geen vreemde geluiden.

Heb ik hier te maken met het bekende 'zware koppelingssyndroom'of is er toch iets niet in orde? Alvast bedankt voor het meedenken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2005 17:11 #76165 door
Beantwoord door in topic zware koppeling
Waarschijnlijk de koppelingskabel versleten, zet er maar een nieuwe in, je kan proberen te smeren maar dan gaat hij snel weer zwaar.
succes kees Vos Bennekom

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2005 22:30 #76164 door
Beantwoord door in topic zware koppeling
Kees, bedankt voor de tip!
Na vervangen van de koppelingskabel is het euvel verholpen. Blijkbaar kan een kabel er goed uitzien en zonder belasting soepel lopen terwijl ie toch niet in orde is.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD