schokdemper los

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2005 09:53 #53075 door
schokdemper los is gemaakt door
Hallo

Al rijdende ontdekte ik vorige week een hevig gebonk/gerammel aan de linkervoorzijde van mijn Amazon. Op een parkeerplaats even gekeken naar de ophanging van de voorwielen. Linksvoor blijkt aan de bovenkant de schokbreker niet meer vast te zitten in de 'kom' van de ophanging. Aan de bovenzijde steekt de schokbreker met enkele cm uit. Je ziet dan twee rubber ringen met daartussen een schotel. Het lijkt alsof de schotel door de kom is heen gedrukt. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en is dit eenvoudig te verhelpen? Ondertussen laat ik me Amazon maar even staan, want rijden is niet echt plezierig/veilig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2005 11:09 #76309 door
Beantwoord door in topic schokdemper los
Ik heb een plaatje geplaatst op:
home.wanadoo.nl/huib.wassink/schok.jpg
Daar kun je zien hoe het zit.
De oplossing kan zijn door nieuwe rubbers en schotelringen te plaatsen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2005 12:10 #76308 door
Ja, dit komt vaker voor; vuil hoopt zich op aan de bovenkant van de schokbrekertorens en geeft aanleiding tot roestvorming. Ik heb het meegemaakt dat het gat zo groot was dat de schokbreker erdoor paste. Een nieuw subframe is dan noodzakelijk en vervang dan gelijk maar alle aan slijtage onderhevige delen. Op de website van Nordicar staat een complete vooras vermeld. Het is ook mogelijk om op strategische plekken de puntlassen door te lassen zodatde kans op scheuren kleiner wordt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2005 20:20 #76307 door
ik heb hetzelfde gehad met mijn p1800E. Er had een schokbreker ondergezeten die vast zat en door de klappen was de schokbreker door de voortrein geslagen van boven. In plaats van een nieuwe voortrein kun je er ook een ring op (laten) lassen. Daarvoor hoeft alleen de schokbreker er even uitgehaald te worden. Eigenlijk mag dat geloof ik niet van de apk, maar er mag zoveel niet. Als je daar bang voor bent zou je de veer kunnen verwijderen en de ring aan de binnenkant (onderkant van de bovenkant als je begrijpt wat ik bedoel)kunnen lassen. Dan kun je het helemaal niet meer zien.

Ook zou ik even de schokbreker testen of hij niet vast zit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2005 10:57 #76306 door
Je mag wel degelijk aan het subframe lassen van de APK, alleen weten veel keurmeesters dat niet. Ik heb al een paar keer moeten praten als brugman om mijn ama door de keuring te krijgen. De laatste keer heb ik zelfs de keurmeester ertoe moeten bewegen om ter plekke de RDW te bellen voor overleg. Hij moest me toen toch gelijk geven.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD