koppeling gaat zwaar
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2005 22:01 #53055
door
koppeling gaat zwaar is gemaakt door
Wanneer ik mijn koppeling intrap gaat dit erg zwaar! mischien is dit normaal maar waar moet ik het mee vergelijken?
Evt wat kan ik eraan doen om het lichter intrapbaar te maken?
Evt wat kan ik eraan doen om het lichter intrapbaar te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2005 22:56 #76389
door
Beantwoord door in topic koppeling gaat zwaar
Welk type wagen oftewel een vloeistofkoppeling of een kabel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2005 23:05 #76388
door
Het zal weer om een Amazone gaan. Op dit forum kom het regelmatig voor dat Amazone rijders het niet nodig vinden om het type te vermelden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2005 04:00 #76387
door
Dan nog is het handig om te vertellen welk bouwjaar of type koppeling wordt gebruikt.(Waar is Guus gebleven??
)

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2005 06:57 #76386
door
Ja natuurlijk het gaat om amazone p131 1968
Hij heeft een vloeistof koppeling!Als in hem intrap moet ik echt flink kracht zetten!
Wanneer ik een ritje heb gemaakt en stap weer in mijn gewone auto nou dan moet ik op letten dat ik niet door de bodem wil trappen.
Het is natuurlijk niet met elkaar te vergelijken maar ik heb meerdere diverse auto's gehad van deze leeftijd maar ik vind deze gevoelsmatig toch wel erg zwaar gaan.
Hij heeft een vloeistof koppeling!Als in hem intrap moet ik echt flink kracht zetten!
Wanneer ik een ritje heb gemaakt en stap weer in mijn gewone auto nou dan moet ik op letten dat ik niet door de bodem wil trappen.
Het is natuurlijk niet met elkaar te vergelijken maar ik heb meerdere diverse auto's gehad van deze leeftijd maar ik vind deze gevoelsmatig toch wel erg zwaar gaan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2005 07:56 #76385
door
het is altijd moeilijk in woorden uit te leggen hoe zwaar een koppeling gaat. Als je je adres er bijzet, mag je vast bij een andere Amazone rijder in de buurt proberen zodat je kunt vergelijken.<br><br>Laatst was er een koppeling die heel zwaar ging doordat de vloeistof vol met drab zat. Dus misschien kun je je vloeistof vervangen als deze niet meer goed helder is.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2005 08:10 #76384
door
vergelijk met de lichte druk op koppelingspedaal in bvb Volvo 940. Er is dus gewoon niks anders aan te doen als er mee leren leven.
Het enige alternatief voor AM is een lichte, maar dan steeds maar slippende, koppeling.
Het ontwikkelt anders ook wel de beenspieren. Vergelijk tegelijk eens de kracht waarmee je aan je AM stuur moet sleuren om je AM bij lage snelheid in de goede baan te houden of te parkeren, je waant je wel in een (oude) vrachtwagen...
Het enige alternatief voor AM is een lichte, maar dan steeds maar slippende, koppeling.
Het ontwikkelt anders ook wel de beenspieren. Vergelijk tegelijk eens de kracht waarmee je aan je AM stuur moet sleuren om je AM bij lage snelheid in de goede baan te houden of te parkeren, je waant je wel in een (oude) vrachtwagen...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2005 10:34 #76383
door
De hydraulisch bediende koppeling van een Amazon gaat inderdaad zwaarder dan die van een moderne auto. Mijn ervaring is echter dat het veel uitmaakt als de beide cilinders en het druklager in goede staat zijn. een nieuwe koppeling (met nieuw druk lager) en nieuwe of gereviseerde cilinders van de hydraulische bediening zorgen hebben gewoon een lichtere bediening.Naar evrloop van tijd wordt de bediening dan weer zwaarder. Vrachtwagenachtige druk is overigens wel wat overdreven, als het geheel in redelijke staat is, is de bediening iets zwaarder dan een moderne auto, maar niet heel veel. Overigens: als de bediening echt heel zwaar gaat groeit de kans dat een van de cilinders (de rubbers) het gaat begeven. Dan trap je in een keer door het pedaal, dat dan wel heel licht gaat. Alleen kun je dan niet ontkoppelen, maar een zware voet heb je niet meer nodig, dat dan weer niet!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2005 21:36 #76382
door
Hoi
Duurde even maar moest even wachten voor een proef rit! Hij gaat bij mij extra zwaar!
Zal beide cilinder nakijken en eventueel reviseren! iniedergeval erg bedankt voor de info
Duurde even maar moest even wachten voor een proef rit! Hij gaat bij mij extra zwaar!
Zal beide cilinder nakijken en eventueel reviseren! iniedergeval erg bedankt voor de info