brom uit achteras
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 01:17 #53022
door
brom uit achteras is gemaakt door
Volvo vrienden,
Sinds kort komt er een brommend geluid ergens uit de achteraandrijving van mijn amazone vandaan. Ik zou graag willen weten of er trucks zijn om vast te stellen wat de oorzaak van dit geluid is. Ligt het aan de achterwiellagers, de cardan of de aandrijf-as?
De brom treedt op boven de 60 km p/u en houdt dan redelijk constant aan. Bij een bocht naar links wordt het minder. Als ik boven de 60 ontkoppel blijft de brom aanwezig.
Ik ben benieuwd,
Ynze
Sinds kort komt er een brommend geluid ergens uit de achteraandrijving van mijn amazone vandaan. Ik zou graag willen weten of er trucks zijn om vast te stellen wat de oorzaak van dit geluid is. Ligt het aan de achterwiellagers, de cardan of de aandrijf-as?
De brom treedt op boven de 60 km p/u en houdt dan redelijk constant aan. Bij een bocht naar links wordt het minder. Als ik boven de 60 ontkoppel blijft de brom aanwezig.
Ik ben benieuwd,
Ynze
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 06:46 #76541
door
Beantwoord door in topic brom uit achteras
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 06:47 #76540
door
Even te snel geweest. Als het geluid veranderd als je een bocht neemt, is het een lager. Door het nemen van de bocht veranderd de belasting op het lager en veranderd dus ook het geluid.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 14:12 #76539
door
Kan ook door de banden komen, verwissel de achterbanden naar voren enz., als het geluid dan van voren komt ligt het aan de banden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 18:30 #76538
door
Eens met vorige opties, crown/pignon geluiden nemen vaak toe tot ca 100-110 km en zijn dan weg.
Gok op lager links
Gok op lager links
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2005 11:30 #76537
door
Had ik vorige week ook,
Hoor je ook een bonk wanneer je snel vooruit en weer achteruit rijdt? Kijk dan eens of je speling hebt op de kruiskoppelingen.
Hoor je ook een bonk wanneer je snel vooruit en weer achteruit rijdt? Kijk dan eens of je speling hebt op de kruiskoppelingen.