ontluchting m41+od
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2005 22:50 #53019
door
ontluchting m41+od is gemaakt door
De M41 bak + OD voor mijn 1800 uit 1963 is niet voorzien van een ontluchting en is mogelijk de oorzaak van lekkage na een revisie, er komt wat olie in de tunnel naar de pook en langs de pakking naar de OD.
Dit gebeurt met motor+bak+OD op een proefstand buiten de auto.Heeft iemand ervaring met het achteraf aanbrengen van ontluchting en zo ja, hoe uitgevoerd ?
Dit gebeurt met motor+bak+OD op een proefstand buiten de auto.Heeft iemand ervaring met het achteraf aanbrengen van ontluchting en zo ja, hoe uitgevoerd ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2005 08:18 #76551
door
Beantwoord door in topic ontluchting m41+od
Langs de pakking betekent of de moeren niet strak genoeg of dat er geen nieuwe pakking in is gegaan. Ontluchting is niet nodig, de opening van de versnellingspook is niet luchtdicht. Hoe heb je hem gevuld ?Bak moet nl een nachtje achteroverhangen om de olie naar de OD te laten lopen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2005 09:22 #76550
door
Ontluchting op een versnellingsbak bestaat inderdaad niet. Ik heb overigens nog nooit een bak gezien die na verloop van tijd niet een beetje zweette. Probeer met beleid de moeren nog een beetje na te trekken en als het erg lekt kun je nog een nieuwe pakking overwegen. Hier en daar een drup is echter normaal.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2005 18:27 #76549
door
Ed, Bernard, dank voor de reactie.
Het idee van ontluchting kwam zaterdag tijdens de beurs toen ik vertelde van de lekkage en ik de vraag kreeg: is de ontluchting goed. Na mijn vraag 'welke ontluchting' liepen we naar een bak waar op de uitgaande flens direct achter de bak een nippel zat die er bij mij niet zit.
Maar ondertussen heb ik ontdekt dat er midden op de OD zit wel een ontluchtingsnippel zit, postnummer 20 op pagina 17 van groep 4 in het onderdelenboek P180(B18). In feite zou dat dan voldoende moeten zijn.
Ed: Ik heb de bak liggend op de zijkant gevuld via de niveauplug. Vervolgens bak+OD op een draaibank getest en dat werkte goed.
groeten,
Dick Groot Boerle
Het idee van ontluchting kwam zaterdag tijdens de beurs toen ik vertelde van de lekkage en ik de vraag kreeg: is de ontluchting goed. Na mijn vraag 'welke ontluchting' liepen we naar een bak waar op de uitgaande flens direct achter de bak een nippel zat die er bij mij niet zit.
Maar ondertussen heb ik ontdekt dat er midden op de OD zit wel een ontluchtingsnippel zit, postnummer 20 op pagina 17 van groep 4 in het onderdelenboek P180(B18). In feite zou dat dan voldoende moeten zijn.
Ed: Ik heb de bak liggend op de zijkant gevuld via de niveauplug. Vervolgens bak+OD op een draaibank getest en dat werkte goed.
groeten,
Dick Groot Boerle