banden en bolle wangen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2005 13:53 #52928
door
banden en bolle wangen is gemaakt door
dag lezers, de banden van mijn amazon zijn van Hangkook het type radial 165 R15 86T. volgens mijn boekje moet er in de achterband 2 atm. lucht in.ik vindt ze er dan zo slap uit zien (bolle wangen) ook merk ik dat die af en toe in het bochten werk wat zwabberig is. heeft iemand een goed advies m.b.t. de bandenspanning bij deze banden? ter info: ik heb ook een gastank achterin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2005 14:04 #77046
door
Beantwoord door in topic banden en bolle wangen
Als je met de verrekijker zoekt op bandenspanning dan vind je het antwoord.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2005 14:05 #77045
door
Kan aan de banden liggen ook, zet de bandenspanning op 2,5 bar en probeer nog eens.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2005 16:02 #77044
door
over bandenspanning is al heel wat geschreven in dit forum, (zoek maar mbv de verrekijker). Er zijn mensen die banden oppompen tot 3 bar, maar dat heeft ook nadelen: stuiteren, minder comfort en de band wordt dan veel gevoelliger voor beschadigingen, meer slijtage op midden loopvlak etc.. Spanning is ook vaak een zaak van uittesten. Zorg er bij een Amazon wel altijd voor dat de spanning in de achterbanden 0,3 bar hoger is dan die in de voorbanden, anders krijg je een onberekenbaar weggedrag. Zeker met een gastank achterin zou ik achter 2,5 en voor 2,2 aanhouden. Altijd meten als de banden koud zijn en met een goede meter nameten, niet zo'n prul bij de benzinepomp buiten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2005 18:40 #77043
door
De banden blijven eigenlijk altijd een beetje bol staan, maar bolle wangen maakt ook niet uit, als het loopvlak maar echt op de weg is. Ik adviseer er 2.5 in te doen. Veel succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2005 23:32 #77042
door
Rij altijd met 2,4 rondom en zonder problemen of nare eigenschappen. Het merk of type band is ook erg belangrijk in dit geval. Banden met zachte wangen hangen nou eenmaal makkelijker door. Bij vervanging dus gaan letten op een 'stevige wang'!
Succes! Leon
Succes! Leon
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2005 10:57 #77041
door
Ik heb net nieuwe banden gemonteerd , merk Maxis , 165/80/15 , gebalanceerd en gemonteerd en gevuld met stikstof voor 60 euro per stuk . Spanning voor 2.2 en 2.5 achter . Rijd super !
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2005 13:50 #77040
door
Bedankt allemaal voor jullie reacties. ik heb de voor op 2.2. en de achterbanden op 2.5 gezet en het loopt super!
gr.Ben
gr.Ben