vangbanden

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2005 08:29 #52887 door
vangbanden is gemaakt door
Mijn vraag betreft de lengte van de vangbanden van de amazon type 130, 1968.
Als de auto op de assteunen staat hangt de achteras dan aan de vangbanden of aan de schokbrekers? In dit geval doen de vangbanden dienst bij bijvoorbeeld het wisselen van de schokbrekers. Of is het zo dat de as bij het van de grond komen van de auto aan de vangbanden hangt ipv aan de schokbrekers? Ik heb nieuwe vangbanden van het VOD gemonteerd en de as hangt aan de schokbrekers.
Graag advies.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2005 09:06 #77241 door
Beantwoord door in topic vangbanden
Normaal moet de as aan de vangbanden hangen, en niet aan de schokdempers.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2005 09:06 #77240 door
het zijn de vangbanden die de as moeten vangen, zo ook bvb. wanneer je telkens in een diepe put zou rijden. Indien de schokbrekers dit zouden moeten opvangen, dan zouden de bevestigingen in de body er na verloop van tijd kunnen uitgerukt worden. Jouw vangbanden zullen dus de verkeerde lengte hebben, nl te lang zijn. Voor de lengte van de verschillende banden: zie (via verrekijker) mijn bijdrage aan het onderwerp "lengte vangbanden amazon sedan" van Frans (17.11.2004)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2005 18:04 #77239 door
gewoon een stukje er vanaf snijden en het probleem is opgelost

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2005 19:44 #77238 door
het volstaat niet er zo maar "een stukje" van af te snijden, de band kan dan te kort zijn, en verschijnen er andere problemen. Zie de onderdelenboeken voor de juiste onderdeelnrs v.d. vangband, en bij elk nr vd vangband hoort een welbepaalde lengte (zie mijn vorig(e) bericht(en), vraag desnoods VOD de lengte op te meten)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2005 10:51 #77237 door
Weet je zeker dat je de juiste vangbanden (voor een Sedan) hebt gemonteerd? Die van een combi zijn geloof ik langer. Mijn garage zou pas geleden o.a. nieuwe vangbanden monteren en had per ongeluk de verkeerde geleverd gekregen... De as moet aan de vangbanden hangen, als 'ie aan de schokbreker hangt heeft die hele vangband geen zin.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2005 11:32 #77236 door
Ik heb recentelijk de vangbanden van mijn Amazon verwijderd. Ze waren gescheurd en zouden afgekeurd worden voor de APK. Dus gewoon eraf gehaald. Kan geen kwaad, is mij verteld. Zolang je maar geen rally's gaat rijden... ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2005 17:49 #77235 door
Nou, rijd de auto op een twee kolom`s hefbrug, en daar hangt je as al, of hij blijft op de grond staan. <br> Maar waarom afkeur bij apk, als ze er niet eens op hoeven te zitten. Lijkt mij een dubbel iets.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2005 19:40 #77234 door
Zal wel net zo iets zijn als met gordels ,als het er op zit moet het functioneren ,zit het er niet op dan.....
Maar goed ,vangbanden zaten er echt niet voorniets op.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2005 20:27 #77233 door

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD