koppeling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 11:45 #52874 door
koppeling is gemaakt door
Nadat mijn amazon ('62, B18) een maand of twee heeft stil gestaan heb ik deze weer uit de garage gehaald en ben ik weer mee gaan rijden. Nu valt mij op dat het bovenste gedeelte van de pedaalslag geen druk heeft, daarbij hoef ik het pedaal nauwelijks op te laten komen voordat de motor koppelt. Kan dit komen door een gebrek aan vloeistof in het systeem? Zo ja, met welke vloeistof moet worden bijgevuld en waar? Of kan dit komen door lucht in het systeem (hoe dan te ontluchten?)

Alvast bedankt
gr.
Frits
p.s. De koppelingsplaat is 20.000 km geleden vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 12:07 #77315 door
Beantwoord door in topic koppeling
brake en clutch vloeistof ,potje zit in je motorruimte (zitten er 2 ,1 is voor je remmen ,andere is voor de koppeling) koppeling is de meest rechtse als je aan de voorkant van de auto staat. (Kijk uit met morsen vloeistof is agressief voor verf/lak lagen ,wegspoelen met water)
Ontluchten van't systeem moet je aan de hulpcilinder doen (onderkant versnellingsbak ,ook aan de rechterzijde.
Maar het klinkt als te weinig vloeistof

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 16:39 #77314 door
Beantwoord door in topic koppeling
Als een auto langere tijd heeft stilgestaan wil de (hoofd)koppelingscilinder wel eens gaan lekken. Kijk dit goed na i.v.m. lakschade, ook aan de binnenzijde bij het pedaal. Als dit het geval is dienen de rubbers van de cilinder(s) vervangen te worden. Bijvullen kan met remolie dot4.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 22:59 #77313 door
Beantwoord door in topic koppeling
Kunnen de platen/drukgroep niet zijn, tenzij er olie op heeft gelekt.
Ga ook voor de remolie in het reservoir, is hygroscopische en trekt dus water aan. Door flushen en checken op lekkage

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2005 09:02 #77312 door
Beantwoord door in topic koppeling
Gisteren vloeistof bijgevuld (er was nog wel vloeistof aanwezig, maar beneden peil) en hij koppelt als zoals het hoort!!!
Ik zla het peil de komende tijd in de gaten houden.

Bedankt

Frits

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.